ЕКОНОМІЧНА СУТНІСТЬ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: заклад вищої освіти, маркетингове управління, управлінське рішення, конкурентоспроможність, освітня послуга

Анотація

У статті розглянуто трактування сутності і змісту поняття «маркетингове управління закладами вищої освіти» шляхом використання методики конструювання понять як специфічного виду діяльності, який слугує інструментом конкуренції та передбачає виконання послідовних дій на засадах і принципах маркетингу. Доведено, що формування сучасної та ефективної концепції управління закладами вищої освіти на маркетингових засадах вимагає з’ясування сутності маркетингового управління як окремої економічної категорії. Розглянуто й описано практичний алгоритм конструювання економічних понять і визначено склад структури поняття, яка складається з трьох компонентів: сутності явища, його змісту та результату. Маркетингове управління ставить за мету узгодження інтересів усіх підрозділів організації з її загальними цілями для ефективного здійснення ринкової діяльності та задоволення потреб споживачів у сучасних умовах.

Посилання

Котлер Ф. Основы маркетинга: краткий курс / пер. с англ. Москва : Вильямс, 2015. 488 с.

Дурович А.П. Маркетинг гостиниц и ресторанов : учебное пособие ; 2-е изд. Москва : Новое знание, 2006. 632 с.

Гайдаенко Т.А. Маркетинговое управление ; 3-е изд. Москва : Эксмо, 2008. 512 с.

Маркетинг для магістрів : навчальний посібник / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. Суми : Університетська книга, 2007. 928 с.

Ивашкова Н.И. Управление маркетингом. Москва : ИНФРА-М, 2010. 176 с.

Короткова А.В., Синяева И.М. Управление маркетингом ; 2-е изд., перераб. и доп. Москва : Юнити-Дана, 2005. 463 с.

Єрохін К.Я. Маркетингове управління діяльністю підприємства : автореф. дис. … канд. екон. наук : 08.06.01 ; Національний науковий центр «Інститут аграрної економіки». Київ, 2004. 22 с.

Курбацька Л.М. Маркетинг у системі управління підприємством. Ефективна економіка. 2013. № 5. URL : http://www.economy.nayka.com.ua.

Strategic Imperatives of Managing the Sustainable Innovative Development of the Market of Educational Services in the Higher Education System / І. Gryshova et al. Sustainability. 2019. № 11. Р. 7253. URL : https://doi.org/10.3390/su11247253.

Старостіна А., Кравченко В. Сутність та практичне застосування методики конструювання категоріального апарату економічної науки (на прикладі понять «глобалізація» та «підприємницький ризик»). Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2011. Вип. 128. С. 5–10.

Kotler F. (2015) Osnovu marketyngha : kratkyj kurs / F. Kotler ; per. s anghl. – M. : Vyljjams – pp. 488.

Durovych A. P. (2006) Marketyngh ghostynyc y restoranov : ucheb. posobye / A. P. Durovych. – 2-e yzd. – M. : Novoe znanye, – pp. 632.

Ghajdaenko T. A. (2008) Marketynghovoe upravlenye / T. A. Ghajdaenko. – 3-e yzd. – M. : Эksmo, –pp. 512.

Marketyngh dlja maghistriv : navch. posib. (2007) / [za zagh. red. d. e. n., prof. S. M. Illjashenka]. – Sumy : Universytetsjka knygha, – pp.928.

Yvashkova N.Y. (2010) Upravlenye marketynghom / N.Y Yvashkova – M. : YNFRA-M,. – pp.76.

Korotkova A.V. (2005) Upravlenye marketynghom / A.V. Korotkova, Y.M. Synjaevoj. – 2-e yzd., pererab. y dop. – M. : Junyty-Dana. – pp. 463.

Jerokhin K. Ja. (2004) Marketynghove upravlinnja dijaljnistju pidpryjemstva [Tekst]: avtoref. dys… kand. ekon. nauk: 08.06.01 / K. Ja. Jerokhin; Nacionaljnyj naukovyj centr «Instytut aghrarnoji ekonomiky». – K., – pp.22.

Gryshova, I.; Demchuk, N.; Koshkalda, I.; Stebliuk, N.; Volosova, N. (2019) Strategic Imperatives of Managing the Sustainable Innovative Development of the Market of Educational Services in the Higher Education System. Sustainability , 11, 7253. https://doi.org/10.3390/su11247253

Kurbacjka L. M. (2013) Marketyngh v systemi upravlinnja pidpryjemstvom [Elektronnyj resurs] / L. M. Kurbatsjka // Elektronne naukove fakhove vydannja «Efektyvna ekonomika» Dnipropetrovsjkogho derzhavnogho aghrarno-ekonomichnogho universytetu. № 5. – Rezhym dostupu: http://www.economy.nayka.com.ua.

Starostina A.(2011) Sutnistj ta praktychne zastosuvannja metodyky konstrujuvannja kateghorialjnogho aparatu ekonomichnoji nauky (na prykladi ponjatj «ghlobalizacija» ta «pidpryjemnycjkyj ryzyk») / A. Starostina, V. Kravchenko // Visnyk Kyjivsjkogho nacionaljnogho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika.– Vyp. 128. – pp. 5-10.

Переглядів статті: 94
Завантажень PDF: 133
Опубліковано
2020-02-26
Як цитувати
Стеблюк, Н. Ф. (2020). ЕКОНОМІЧНА СУТНІСТЬ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Економічний простір, (154), 51-55. https://doi.org/10.32782/2224-6282/154-9
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ