ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ЗОВНІШНІХ ФАКТОРІВ НА СТАН КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ УКРАЇНСЬКИХ ІТ-ПІДПРИЄМСТВ
Анотація
Дана стаття присвячена дослідженню впливу зовнішніх факторів на стан корпоративної культури ІТ-підприємства. Особливості впливу зовнішніх факторів на корпоративну культуру ІТ-підприємства відрізняються від звичних, що стало поштовхом для детальнішого дослідження даного питання. Було сформовано чотири групи основних факторів зовнішнього оточення підприємства – політичні, економічні, соціальні та технологічні фактори. Визначено основні фактори у кожній з чотирьох груп аналізу, що мають найбільший вплив. Серед політичних факто- рів такими є: політична нестабільність в Україні, співпраця з ЄС, безвізовий режим, внутрішня політика США та внутрішня політика Китаю. До економічних факторів належать:курс валют, економічний стан США, економічний стан Китаю, зміна системи оподаткування в ІТ. Соціально-демографічними факторами є: зниження народжува- ності, міграційні тенденції, зростання безробіття та рівень освіти. До технологічних факторів належать: «зима інновацій», IoT та Big Data. З’ясовано вагомість та силу впливу на корпоративну культуру підприємства кожного фактору з чотирьох груп та визначено зважені оцінки кожної групи факторів. Оцінку було проведено за допомогою опитування експертів підприємства. Сукупний вплив факторів зовнішнього середовища знайдено за коефіцієнтом впливу факторів. Найбільшу загрозу для корпоративної культури складають соціально-демографічні фактори, серед них найбільш негативний вплив на корпоративну культуру має міграція кваліфікованих кадрів за кордон. Сприятливий вплив мають технологічні фактори, серед них найбільш позитивно впливає розвиток Big Data, завдяки чому компанія може підвищити економічний стан і збільшити бюджет на фінансування корпоративної культури. У цілому за резуль- татами проведеного PEST-аналізу, можна зробити висновок, що сьогочасне зовнішнє середовище негативно впливає на функціонування корпоративної культури ТОВ «Лайт ІТ». Практичне значення дослідження полягає в тому, що по- переджуючи загрози та використовуючи можливості підприємство може управляти станом корпоративної культури та підвищувати власну ефективність.
Посилання
Ansoff I. (1999). Nova korporatyvna stratehiya [New corporate strategy]. St. Petersburg: Peter Publishing House [in Russian].
Boyko E.V. (2003) Korporatyvna kulʹtura yak osnova efektyvnoho upravlinnya pidpryyemstvom [Corporate culture as a basis for effective enterprise management]. Actual problems of economy № 4. [in Ukrainian].
Vasilenko S.V. (2009) Korporatyvna kulʹtura yak instrument efektyvnoho upravlinnya personalom [Corporate culture as an instrument of effective personnel management]. Moscow [in Russian].
Voronin M. (2015) Winning the hearts. Dostukatysya do serdetsʹ spivrobitnykiv [Winning the hearts. Reaching for the hearts of employees]. Moscow [in Russian].
Ivanov Yu.D. (2006) Teoretychni osnovy konkurentnoyi stratehiyi pidpryyemstva [Theoretical foundations of competitive enter¬prise strategy]. Kharkiv [in Ukrainian].
Tikhonova N. (2004) HR-kvest [HR-quest]. Moscow [in Russian].
Shane E.H. (2002) Orhanizatsiyna kulʹtura i liderstvo [Organizational culture and leadership]. St. Petersburg: Peter, [in Russian].
Chechetov M. & Mendrul O. (2001) Korporatyvne upravlinnya v umovakh ekonomichnoyi transformatsiyi [Corporate Gover¬nance in the Conditions of Economic Transformation] // Economy of Ukraine № 4 [in Ukrainian].
The official site of Light IT LLC [Electronic resource]. Access mode: https://light-it.net
Official site of the State Statistics Service of Ukraine: statistical information [Electronic resource] / Access mode: http://www.ukrstat.gov.ua
Pulina, T.V. (2006) Reinzhynirynh yak instrument innovatsiyno-investytsiynoyi diyalʹnosti pidpryyemstv kharchovoyi pro¬myslovosti [Reengineering as a tool for innovation and investment activity of food industry enterprises: abstract. Dissertation]. Kiev [in Ukrainian].
Pulina T.V. (2013) Informatsiyne zabezpechennya stvorennya ta rozvytku klasternykh obʺyednanʹ pidpryyemstv kharchovoyi promyslovosti [Information support for creation and development of cluster associations of food industry]. Business Inform. № 5 [in Ukrainian].