РОЗВИТОК СТАРТАПІНГУ В УКРАЇНІ НА ОСНОВІ ЗАЛУЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ ІНВЕСТИЦІЙ

  • А. В. Нікітіна Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця
  • Е. А. Павленко Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця
  • А. О. Захарова Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця
Ключові слова: стартап, етапи розвитку стартапів, методи інвестування, інновації, міжнародні ринки

Анотація

У статті досліджено актуальні питання розвитку стартапів на міжнародних ринках, економічні інструменти для покращення рентабельності та залучення інвестицій в компанії, які займаються стартап-проектами. Розгляну- то поняття «стартап», його характерні риси та елементи успіху стартапів. Зазначено деякі риси стартапів, які залишались поза увагою науковців та наведено їх приклади. Виявлена необхідність фінансових вкладень. Розглянуто варіанти пошуку пошуку потенційних інвесторів. Також коротко проведено аналіз виникнення стартапів. Проаналі- зовано тенденції розвитку стартапів. Розглянуті шляхи пошуку джерел фінансування стартап-проекту. Висвітлено класифікацію етапів розвитку та описано що відбувається на кожному етапі, джерела фінансування стартапів та що необхідно застосувати задля вдалого завершення певного етапу. Також було наведено декілька прикладів сучасних платформ, які були створені для фінансування проектів. Визначено способи інвестування коштів у проект, який зни- жує можливі ризики інвестування та врівноважує можливий прибуток від проекту. Було вказано дії, що відбуваються на виставках, на яких учасникам надається можливість показати свої ідеї. Проведено аналіз найуспішніших сучасних вітчизняних стартапів, які отримали міжнародне визнання, змогли зацікавити іноземних вкладників та отримати фінансування від іноземних інвесторів. Вказано, які існують способи для вкладання коштів інвесторами до обраних стартап-проектів, які вважають гарними для зниження можливих ризиків інвестування та врівноважити можливий прибуток від проекту для усіх учасників об’єднань інвесторів. Виявлено основні проблеми, які погіршують інвестицій- ний клімат країни. Перелічені поради для покращення стану інвестиційного клімату країни. Виявлена необхідність державної підтримки у просуванні та фінансуванні інноваційних проектів. Виявлена необхідність доведення інвесто- рам інформації про те, що їх вкладення коштів будуть не марними. Зроблені відповідні висновки.

Посилання

Kawasaki G. (2015). The Art of the Start 2.0: The Time-Tested, Battle-Hardened Guide for Anyone Starting Anything. London: Portfolio.

Nager M. (2011). Startup Weekend: How to Take a Company From Concept to Creation in 54 Hours. New Jersey: Wiley.

Mullins J. (2014). The Customer-Funded Business: Start, Finance, or Grow Your Company with Your Customers' Cash. New Jersey: Wiley.

Taranyuk L. M. (2016). Potentsial i rozvytok pidpryyemstva [Potential and enterprise development]. Sumy: Mriya-1 Publishing and Production Company [in Ukrainian].

Bazhal Yu. M. (2015) Rozvytok innovatsiynoyi diyalʹnosti u znannyevomu trykutnyku "derzhava – universytety – promyslovist [Development of innovative activity in the knowledge triangle "state – universities – industry"]. Ekonomika i prohnozuvannya – Economics and forecasting, 1, 76–88 [in Ukrainian].

Ivashova N. V. (2012) Formuvannya brend-oriyentovanoyi systemy upravlinnya promyslovym pidpryyemstvom [Formation of brand-oriented industrial enterprise management system]. Marketing and innovation management – Marketing and innovation management, 4, 280–288 [in Ukrainian].

Tkachenko A. M. & Plaksina E. M. (2014) Derzhavne rehulyuvannya investytsiynoyi diyalʹnosti v Ukrayini [State regulation of investment activity in Ukraine]. Ekonomika i rehion – Economy and region, 2, 7–12 [in Ukrainian].

Gladka L. & Kolesnik E. Ukrayinsʹki startapy: suchasnyy stan rozvytku innovatsiynoho pidpryyemnytstva [Ukrainian start-ups: the current state of development of innovative entrepreneurship]. Molodyy vchenyy – Young scientist, 4(44), 647–651 [in Ukrainian].

Sytnik N. (2016) Kontseptualʹni osnovy startapiv: yikh sutnistʹ i klasyfikatsiya [Conceptual foundations of startups: their essence and classification]. BiznesInform – BusinessInform, 8, 64–68 [in Ukrainian].

Babiachok R.I. & Kulchytsky I.I. (2018) Osnovni tendentsiyi rozvytku startapiv v Ukrayini – problemy pereshkody i mozhlyvosti [The main tendencies of development of startups in Ukraine are problems of obstacles and opportunities], 12 [in Ukrainian].

Ukrayinsʹki startapy, yaki staly vidomi na vesʹ svit [Ukrainian startups that have become famous all over the world]. lemarbet. com.ua. Retrieved from: https://lemarbet.com/ua/razvitie-internet-magazina/made-in-ukraine-ukrainskie-startapy/ [in Ukrainian].

Переглядів статті: 232
Завантажень PDF: 325
Опубліковано
2019-09-24
Як цитувати
Нікітіна, А. В., Павленко, Е. А., & Захарова, А. О. (2019). РОЗВИТОК СТАРТАПІНГУ В УКРАЇНІ НА ОСНОВІ ЗАЛУЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ ІНВЕСТИЦІЙ. Економічний простір, (149), 41-44. вилучено із https://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/342
Розділ
МІЖНАРОДНА ЕКОНОМІКА І ЗМІНИ ГЕОЕКОНОМІЧНОГО ПРОСТОРУ