ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ

  • О. П. Крупський Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
  • А. О. Самойленко Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
  • А. І. Комарова Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
  • М. В. Морозов Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
Ключові слова: туризм, туристичні послуги, туристичний бізнес, світовий ринок туристичних послуг, туристичні потоки, туристичний регіон

Анотація

В статті досліджено та проаналізовано сферу міжнародного туризму за період 2000–2018 років. Розглянуто в динаміці розвиток світових туристичних потоків і доходів від міжнародного туризму, виведені детермінанти для розвитку, приведена регіональна структура світового ринку туристичних послуг. Проаналізовано розвиток туристич- ної галузі в світі за показниками: кількість туристичних прибуттів, доходи від туризму в поточних цінах, загальний внесок туризму в ВВП. В розрізі дослідження проаналізовано основні туристичні регіони, приведено їх порівняння як за кількістю туристичних відвідувань, так й зіставлено список ТОП 10 країн за обсягами валютних надходжень від туризму за останні роки. Отримано висновок, що в останні роки, зберігається тенденція зростання попиту до країн, ринок яких лише формується, при тому старі ринки, як наприклад ринок Європи частково втрачає свою популярність. В процесі дослідження визначено, що в умовах розвитку світової економіки, розширення обсягів міжнародної торгівлі, вдосконалення засобів транспорту, зв'язку, підвищення інтернаціоналізації і глобалізації світового господарства збіль- шується попит на туристичні послуги. Однією з особливостей розвитку міжнародного ринку туристичних послуг є: глобалізація ринку, яка обхопила всі сектори туристичної індустрії. Отримано висновок, що в наш час, міжнародний туризм є важливим напрямом міжнародної економічної діяльності, складною та комплексною сферою, що істотно впливає як на структуру і ситуацію в світовій економіці, так і на господарства більшості окремих країн і регіонів світу. Розвиток туризму надає стимулюючу дію на такі сектори економіки, як транспорт, зв'язок, торгівля, будівни- цтво, сільське господарство, виробництво товарів народного споживання, і становить одне з найбільш перспектив- них напрямів структурної перебудови економіки, що підтверджує обсяг валютних надходжень від туризму як у світі в цілому, так і в окремих країнах. Саме збільшення попиту на туристичні послуги та обсяги валютних надходжень від туризму у світі, надають темі актуальності для подальших досліджень.

Посилання

The World Travel & Tourism Council (WTTC). Retrieved from: https://www.wttc.org/about/media-centre/press-releases/press-releases/2019/travel-tourism-continues-strong-growth-above-global-gdp/ [in English].

The World Bank Group. Worldbank.org. Retrieved from: https://data.worldbank.org/indicator/ST.INT.RCPT.CD?start= 1997&end=2017/ [in English].

Falko, Y. (2016). Analysis of the global distribution systems on the international market of tourist services. European Journal of Management Issues, 24, 15-22 [in English].

Kalnitska, M. O. (2018). Assessment of the development state of organizational and cultural resources of international tourism business. European Journal of Management Issues, 26, 71-81 [in English].

Parfinenko, A.Yu. (2015). Mizhnarodnyi turyzm v Ukraini: heopolitychni aspekty hlobalnoho yavyshcha [International tourism in Ukraine]. Aktualni problemy mizhnarodnykh vidnosyn – Actual problems of international relations, 1, 12-23 [in Ukrainian].

Melnychenko, S.V. (2011). Informatsiini tekhnolohii u turystychnii industrii [IT in tourism industry]. Kyiv: KNTEU [in Ukrainian].

Mazaraki, A., & Melnychenko, S. (2015). Turyzm v Ukraini: vyklyky kryzy [Tourism in Ukraine]. Visnyk KNTEU, 2, 5-15 [in Ukrainian].

Stukalo, N. V., Krasnikova, N. A., Krupskyi, O. P., Redko, V.Y. (2018). Fostering Sustainable Tourism in Global Economy. Revista ESPACIOS, 39(42) [in English].

Sardak, S., Dzhyndzhoian, V., Samoilenko, A. (2016). Global innovations in tourism. Innovative Marketing, 3, 45–50 [in English].

Meshko, N.P., Falko, Ye.A. (2014). Rozvytok turystychnoho biznesu v umovakh informatyzatsii svitovoi ekonomiky [The development of tourism business under conditions of informatization]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky [Global and national economic problems], 2 [in Ukrainian].

Research Nester. researchnester.com. Retrieved from: https://www.researchnester.com/reports/global-tourism-industry-market-analysis-opportunity-outlook-2025/109 [In English].

Tolochko, A.O. (2012). Dynamika ta tendentsii rozvytku svitovoho rynku turystychnykh posluh [World tourism market development]. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].

Koveshnikov, V.S., Lifirenko, O.S., Stukalska, N.M. (2016). Innovatsiini vydy turyzmu [Innovative forms of tourism]. Investytsii: praktyka ta dosvid [Investment: practice and experience], 4, 38–44 [in Ukrainian].

International Tourism Results and Prospects. unwto.org. Retrieved from: http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/pdf/unwto_results_q2019_webinar.pdf [in English].

Kokovskyi, H.Y. (2010). Problemy i perspektivy povysheniya konkurentosposobnosti Rossii na mezhdunarodnom rynke turistskih uslug [Problems and prospects of increasing Russia's competitiveness in the international tourism market]. Nauchnye zapiski kafedry upravleniya i planirovaniya socialno-ekonomicheskimi processami [Scientific notes of the department of management and planning of socio-economic processes], (Vols. 1), (pp. 22-25). SPB: SPBGUEF [in Russian].

UNWTO Tourism 2020 Vision. unwto.org. Retrieved from: http://www.unwto.org [In English].

UNWTO Tourism Highlights 2018 Edition. e-nwto.org Retrieved from: https://www.e-nwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419876?download=true [In English].

Bolshanyk, P.V. (2012). Heohrafiia turyzmu: navchalnyi posibnyk [International tourism]. Alfa-M Infra-M, 304 [in Russian].

Cherevychko, T.V. (2012). Ekonomyka turyzma: Uchebnoe posobye [Economics of tourism]. Yzdatelsko-torhovaia korporatsyia «Dashkov y K», 264 [in Russian].

Переглядів статті: 801
Завантажень PDF: 292
Опубліковано
2019-09-24
Як цитувати
Крупський, О. П., Самойленко, А. О., Комарова, А. І., & Морозов, М. В. (2019). ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ. Економічний простір, (149), 29-34. https://doi.org/10.32782/2224-6282/149-4
Розділ
МІЖНАРОДНА ЕКОНОМІКА І ЗМІНИ ГЕОЕКОНОМІЧНОГО ПРОСТОРУ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають