ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ АВТОМОБІЛЕБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ ПРИ ВИВЕДЕННІ НА ЦІЛЬОВІ РИНКИ НОВОЇ ПРОДУКЦІЇ
Анотація
У статті удосконалено теоретико-методичні положення щодо маркетингових стратегій виведення на ринок нової продукції на основі стратегічного аналізу ринкової ситуації та результатів і специфіки маркетингового просування на вітчизняному ринку багатовантажних автомобілів. Стратегію челенджера слушно використовувати на зовнішньому ринку під час маркетингового просування асортименту цивільної автомобілебудівної продукції. Диференціація маркетингових стратегій при виведенні на ринок нової продукції потребує усебічної оцінки факторів маркетингового оточення для вибору найоптимальнішого виду стратегічних рішень. За елементами маркетингового комплексу керівництвом вітчизняних автозаводів застосовується маркетингова стратегія просування товару. Завдяки концентрованому маркетингу ПрАТ «АвтоКрАЗ» забезпечує собі міцну ринкову позицію у класі середньотоннажних бортових автомобілів. Проведено SWOT-аналіз у системі стратегічного маркетингу автомобілебудівного підприємства. Визначено, що вантажні автомобілі не розраховані на масового споживача. Сформовано стратегічну матрицю Ігоря Ансоффа щодо автомобілебудівного підприємства. При цьому запропоновано низку ключових напрямків маркетингових робіт. Встановлено, що автомобілебудівному підприємству доречно використовувати маркетингову інноваційну стратегію розвитку товару.
Посилання
Borkowski Stanisław. Toyotarity. Bost Method as the Instrument of Assessment Process Functioning According to Toyota Principles / Stanisław Borkowski. – Celje : Faculty of Logistics, University of Maribor, 2012. – 104 p.
Porter M. The Competitive Advantage of Nations / M. Porter. – New York : Free Press, 1990.
Автомобільна продукція. Цивільний сектор. Офіційний сайт ПрАТ «АвтоКрАЗ». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу, 16.09.2018 р.: http://www.autokraz.com.ua/index.php/uk/produktsiya/automobile/civil.
Божкова В. В. Методичні підходи до вибору стратегій просування інновацій на ринок / В. В. Божкова, О. М. Дериколенко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2010. – №1. – С. 34–41. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2010_1_34_41.pdf.
Гоголев Юрій. Лаптежник КрАЗ 255Б: цікаві факти до ювілею / Юрій Гоголев // Журнал «Авто центр.ua». – 11 липня 2017 року. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.autocentre.ua/kommercheskie/sobytie-kommercheskie/laptezhnikkraz-255b-interesnye-fakty-k-yubileyu-368654.html.
Документальний фільм «Колеса країни Рад», фільм 9. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=FpOV0ZayK_I.
Касян С. Я. Комплексне позиціонування та маркетингова комунікаційна підтримка просування товарної пропозиції підприємств / C. Я. Касян, Катранжи Г.В. // Матеріали підсумкової наук.-практ. конф. «Актуальні проблеми та перспективи розвитку економіки». – (Дніпро, 12 квітня 2017 р.) / Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара, кафедра економічної теорії та маркетингу. – Дніпро : ДНУ ім. О. Гончара, 2017. – С. 39–40 (169 с.).
Касян С. Я. Конкурентні засади політики ціноутворення українських підприємств / С. Я. Касян // Академічний огляд. – 2006. – №1. – С. 43–45.
КрАЗ представляє Україну на Africa Aerospace and Defence 2018. Офіційний сайт ПрАТ «АвтоКрАЗ». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу, 19.09.2018 р.: http://www.autokraz.com.ua/index.php/uk/novini-ta-media/news/item/3727-krazpredstavliaie-ukrainu-na-africa-aerospace-and-defence-2018.
Логістика : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В. П. Волков, А. В. Череп, Л. Г. Олейнікова, О. Г. Череп ; ДВНЗ «Запоріз. нац. ун-т» МОН України. – Запоріжжя : ЗНУ, 2010. – 356 с.
Куденко Н. В. Маркетингові стратегії фірми: Монографія. / Н. В. Куденко. – К. : КНЕУ, 2002. – 245 с.
Ламбен Жан-Жак. Стратегічний маркетинг. Європейська перспектива / Пер. з франц. – СПб. : Наука, 1996. – 589 с.
Офіційний сайт ПрАТ «АвтоКрАЗ». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.autokraz.com.ua.