ФОРМИ ВИХОДУ БУДІВЕЛЬНИХ КОМПАНІЙ НА ЗАРУБІЖНІ РИНКИ

  • О. М. Сидоренко Київський Нацiональний Економiчний Унiверситет iм. Вадима Гетьмана
Ключові слова: глобалiзацiя ринкiв, будiвельна iндустрiя, iнтернацiоналiзацiя, будiвельнi компанiї, пiдряднi органiзацiї, стратегiя iнтернацiоналiзацiї, мiжнароднi стратегiчнi альянси

Анотація

Стаття присвячена дослiдженню процесiв iнтернацiоналiзацiї на мiкроекономiчному рiвнi i стратегiй розвитку компанiй в умовах глобалiзацiї ринкiв. Визначено специфiку будiвельної галузi у взаємозв’язку з iншими секторами економiки з акцентуванням уваги на характеристиках споживчого попиту та пропозицiї, тривалостi, окупностi iнвестицiй, соцiальнiй значущостi. Розглянуто та iдентифiковано передумови, фактори та особливостi iнтернацiоналiзацiї будiвельної iндустрiї. Пiдкреслено актуальнiсть двохетапної моделi прийняття рiшень щодо виходу на зарубiжнi ринки, коли здiйснюється ресурсно-маркетингова оцiнка такого рiшення i на цiй основi виконуються вiдповiднi фiнансово-економiчнi розрахунки ефективностi. Проаналiзовано мотивацiйнi механiзми, торгiвельнi, експортнi та iнвестицiйнi стратегiї та форми виходу будiвельних корпорацiй на зарубiжнi ринки. Особливу увагу придiлено дослiдженню процесiв створення мiжнародних стратегiчних альянсiв, їх конкурентним перевагам при виходi на зарубiжнi ринки, найбiльш ефективним органiзацiйним моделям, включаючи питання ефективної взаємодiї будiвельних компанiй та пiдрядних органiзацiй. Оцiнено масштаби та рiвень iнтернацiоналiзацiї ринку будiвельних послуг Європейського Союзу з виокремленням серед 20-ти найбiльших європейських компанiй мiжнародних i “домашнiх” груп та альянсiв. Показано структурно-країнову та стратегiчну специфiку мiжнародної бiзнес активностi європейських будiвельних ТНК.

Посилання

Лебідь К. О. Транснаціоналізація будівельної галузі в Європейському Союзі //Економічний простір. – 2012. – №. 68. – С. 5-15.

Панибратов А. Ю. Стратегии интернационализации строительных компаний: предпосылки, направления и перспективы //Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 8. Менеджмент. – 2010. –№. 1. ‒ С. 61-86.

Aulakh P. S., Kotabe M. Antecedents and performance implications of channel integration in foreign markets //Journal of International Business Studies. – 1997. – Т. 28. – №. 1. – С. 145-175.

Bennett J. Multinational corporations, social responsibility and conflict //Journal of International Affairs. – 2002. – С. 393-410.

Bresnen M., Marshall N. Motivation, commitment and the use of incentives in partnerships and alliances //Construction Management & Economics. – 2000. – Т. 18. – №. 5. – С. 587-598.

Deloitte. EPoC 2016. European Powers of Construction. ─ 2016. ─ [ Електронний ресурс]: - Режим доступу: https://www2.deloitte.com/be/en/pages/real-estate/articles/european-powers-of-construction-2016.html

Ekeledo I., Sivakumar K. International market entry mode strategies of manufacturing firmsand service firms: A resource-based perspective //International marketing review. – 2004. – Т. 21. – №. 1. – С. 68-101.

Gunhan S., Arditi D. International expansion decision for construction companies //Journal of Construction Engineering and Management. – 2005. – Т. 131. – №. 8. – С. 928-937.

Inkpen A. C. Learning and knowledge acquisition through international strategic alliances //The Academy of Management Executive. – 1998. – Т. 12. – №. 4. – С. 69-80.

Klee L. FIDIC Conditions of Contract. First edition. Wolters Klumer. Prague. – 2011.

Liu W. The cross-national transfer of HRM practices in MNCs: An integrative research model //International Journal of Manpower. – 2004. – Т. 25. – №. 6. – С. 500-517.

Mintzberg H., Ahlstrand B. W., Lampel J. Strategy bites back: It is a lot more, and less, than you ever imagined--. – Pearson Education, 2005.

Ngowi A. B. et al. The globalisation of the construction industry—a review //Building and Environment. – 2005. – Т. 40. – №. 1. – С. 135-141.

Paliu-Popa L. Economy globalization and internationalization of business. – 2008. ‒ [Електронний ресурс]: - Режим доступу: https://mpra.ub.unimuenchen.de/18568/1/MPRA_paper_18568.pdf

Pitelis C. et al. Effective demand, outward investment and the (theory of the) transnational corporation: an empirical investigation //Scottish Journal of Political Economy. – 1996. – Т. 43. – С. 192-206.

Root F. R. Entry strategies for international markets. – Jossey-Bass, 1994.

Walker D., Hampson K. Enterprise networks, partnering and alliancing //Procurement strategies: a relationship-based approach, D. Walker and K. Hampson, eds., Blackwell Science Ltd., UK. – 2003.

Yilmaz, A. (2012) Developing Countries In World Trade [Електронний ресурс]: - Режим доступу: http://www.tek.org.tr/dosyalar/Y-AKYUZ-PUBLE.pdf

Переглядів статті: 47
Завантажень PDF: 37
Опубліковано
2018-08-29
Як цитувати
Сидоренко, О. М. (2018). ФОРМИ ВИХОДУ БУДІВЕЛЬНИХ КОМПАНІЙ НА ЗАРУБІЖНІ РИНКИ. Економічний простір, (135), 72-81. вилучено із https://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/264
Розділ
МІЖНАРОДНА ЕКОНОМІКА І ЗМІНИ ГЕОЕКОНОМІЧНОГО ПРОСТОРУ