ХАРАКТЕРИСТИКА ТИПІВ ПОКУПЦІВ НА РИНКУ ПРОДАЖУ ЛЕГКОВИХ АВТОМОБІЛІВ ЗА РІЗНИМИ КЛАСИФІКАЦІЙНИМИ ОЗНАКАМИ

  • Є. С. Даниленко Харківський національний автомобільно-дорожній університет
Ключові слова: типи покупців, ринок продажу легкових автомобілів, поведінка покупців, попит, потреби покупців, мотиви покупців

Анотація

У статті розглянута характеристика типів покупців на ринку продажу легкових автомобілів за різними класифікаційними ознаками. Запропонована матриця типів покупців, яка дозволяє передбачити попит на певні автомобілі. Автор виділив три групи імовірності прогнозування поведінки покупців: високопрогнозовані, середньопрогнозовані та важкопрогнозовані типи покупців. Серед ознак за якими можливо легко спрогнозувати поведінку покупців є дохід, «соціальна роль» та водійський стаж. До ознак за якими можливо, але з достатньою похибкою, передбачити покупку автомобіля з конкретними характеристиками відносяться вік покупця та його сімейне положення. Такі ознаки як ступінь готовності придбати легковий автомобіль, стиль поведінки, темперамент покупця належать до категорії важкопрогнозованих типів покупців. Були розроблені матриці зіставлення мотивів та потреб покупців, які дозволяють більш влучно спрогнозувати імовірний попит на автомобіль конкретного типу кузова, класу та цінового сегменту. Встановлено, що можливо скласти 124 416 комбінацій поведінки покупців. Таку кількість комбінацій недоцільно використовувати в практичній діяльності підприємств, тому автор виділив дві ключові ознаки за якими можливе створення портретів покупців: рівень доходу та соціальний статус. Крім цього, при прогнозуванні попиту певних типів покупців на автомобілі необхідно враховувати позиціонування різних автомобільних брендів та їх цінову політику. Розуміння особливостей поведінки різних типів покупців легкових автомобілів дозволить формувати ефективну маркетингову стратегію автомобілебудівним підприємствам і автодилерам в умовах значної турбулентності автомобільного ринку України.

Посилання

Тимохина, Г.С. Маркетинговое управление процессом принятия решений потребителями легковых автомобилей : дис. канд. экон. наук : 08.00.05 / Тимохина Галина Сергеевна. – Екатеринбург: УрГЭУ, 2011. – 308 с.

Трайно В.М. Маркетингове управління споживачами послуг підприємств ресторанного господарства : дис. на здобуття наук. ступеня канд. економ. наук : 08.00.04 / Трайно Вікторія Миколаївна. – П: ПУЕТ, 2012. – 576 с.

Златова І.О. Маркетинговий інструментарій розвитку автомобілебудівних підприємств : дис. на здобуття наук. ступеня канд. економ. наук : спец. 08.00.04 «Економiка та управлiння пiдприємствами (за видами економiчної дiяльностi)» / Iрина Олександрiвна Златова. – О., 2015. – 236 с.

Даниленко Є.С. Дослідження поведінки покупців на ринку продажу легкових автомобілів на основі їх потреб та мотивів / Є. С. Даниленко // Social economics: theory and practice: Collective monograph. – Agenda Publishing House, Coventry, United Kingdom, 2017. – C. 71-89.

Даниленко Є.С. Експертний аналіз факторів прийняття рішень покупцями про придбання легкових автомобілів / Є. С. Даниленко // Сучасні напрямки розвитку економіки і менеджменту на підприємствах України: Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. – Х.: ХНАДУ, 2017. – С. 375-379.

Даниленко Є.С. Етимологічний аналіз категорій «потреба» і «мотив» у контексті управління поведінкою покупців на ринку продажу легкових автомобілів / Є.С. Даниленко // Бізнес Інформ. Серія: менеджмент і маркетинг. №2.– 2017. С. 347-354.

Легкові авто Ford [Електронний ресурс] : [сайт офіційного дистриб’ютора автомобілів Ford в Україні] / [Відповідальний відсутній] – Режим доступу : http://ford.ua/ Легкові_Авто – Дата звернення: 01.03.18. – Заголовок з екрану.

Тойота ВиДи Автострада [Електронний ресурс] : [сайт офіційного дистриб’ютора автомобілів Toyota в Україні] / [Відповідальний відсутній] – Режим доступу : https://toyota-ua.com/ru/avtomobili – Дата звернення: 01.03.18. – Заголовок з екрану.

Mazda [Електронний ресурс] : [сайт офіційного дистриб’ютора автомобілів Mazda в Україні] / [Відповідальний відсутній] – Режим доступу : http://mazda.ua/ru/showroom – Дата звернення: 01.03.18. – Заголовок з екрану.

Прайд Мотор [Електронний ресурс] : [сайт офіційного дистриб’ютора автомобілів Honda в Україні] / [Відповідальний відсутній] – Режим доступу : https://honda.ua/cars/price – Дата звернення: 01.03.18. – Заголовок з екрану.

Каталог моделей KIA [Електронний ресурс] : [сайт офіційного дистриб’ютора автомобілів KIA в Україні] / [Відповідальний відсутній] – Режим доступу : http://www.kia.com/ua/main.html – Дата звернення: 01.03.18. – Заголовок з екрану.

Модельный ряд Geely [Електронний ресурс] : [сайт офіційного дистриб’ютора автомобілів Geely в Україні] / [Відповідальний відсутній] – Режим доступу : https://geely.ua/models.html – Дата звернення: 25.02.18. – Заголовок з екрану.

Переглядів статті: 69
Завантажень PDF: 62
Опубліковано
2018-01-17
Як цитувати
Даниленко, Є. С. (2018). ХАРАКТЕРИСТИКА ТИПІВ ПОКУПЦІВ НА РИНКУ ПРОДАЖУ ЛЕГКОВИХ АВТОМОБІЛІВ ЗА РІЗНИМИ КЛАСИФІКАЦІЙНИМИ ОЗНАКАМИ. Економічний простір, (129), 75-88. вилучено із https://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/169
Розділ
ПРОБЛЕМИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ТА РЕГІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ