ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЙ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ КОМЕРЦІЙНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ
Анотація
Мета статті полягає у дослідженні особливостей розробки стратегій цифрової трансформації для підвищення ефективності бізнес-процесів комерційних підприємств України. Актуальність теми обумовлена тим, що розробка ефективних стратегій цифрової трансформації є непростим завданням, що потребує глибокого аналізу та всебічного підходу. Тож необхідним є визначення основних проблем, з якими стикаються українські комерційні підприємства на шляху до цифрової еволюції та розробка рекомендацій для підвищення ефективності бізнес-процесів за допомогою сучасних технологій. За результатами проведеного дослідження: проаналізовано стратегії цифрової трансформації, визначено їх сутність, особливості, переваги, недоліки. Розглянуто стратегії цифрової трансформації щодо інтеграції цифрових технологій, використання аналітики даних, орієнтації на клієнта, впровадження IoT, хмарних обчисленнь та роботизації бізнес-процесів. Досліджено міжнародні практики впровадження стратегій цифрової трансформації комерційними підприємствами, на прикладі Walmart, Starbuck, Zappos, John Deere, Airbnb та AXA Grouр. За результатами проведеного дослідження сформовано кроки, які включать в себе заходи планування, оцінки, проектування, підготовки, впровадження, тестування, оптимізації, підтримки, розвитку та надано рекомендації щодо впровадження синергії стратегій цифрової трансформації комерційними підприємствами, які передбачають використання технологій аналітики даних, хмарних обчислень та роботизації у бізнес-процесах (RPA). Акцентовано увагу на тому, що синергія стратегій цифрової трансформації є вкрай ефективним для українських підприємств. Системний і поетапний підхід до цифрової трансформації дозволяє уникнути хаотичних змін і забезпечує контроль на кожному етапі. Таким чином, правильне впровадження стратегій цифрової трансформації є ключовим для успішного розвитку комерційних підприємств в сучасних умовах. Це дозволяє підвищити ефективність бізнес-процесів, покращити взаємодію з клієнтами та забезпечити довгострокову конкурентоспроможність на ринку.
Посилання
David R. (2016) The Digital Transformation Playbook: Rethink Your Business for the Digital Age". Columbia Business School Publishing.
Davenport T. H., Harris J. G. (2007) Competing on Analytics: The New Science of Winning. Harvard Business School Publishing Corporation.
Don P., Rogers M. (1993). The One to One Future: Building Relationships One Customer at a Time. Crown Business.
Greengard S. (2015). The Internet of Things. The MIT Press.
Erl T., Puttini R., Mahmood Z. (2013) Cloud Computing: Concepts, Technology & Architecture. Pearson.
Willcocks L., Hindle J., Lacity M. (2016) Service Automation: Robots and the Future of Work. Steve Brookes Publishing.
Official site Walmart. Available at: https://www.walmart.com
Official site Starbuck. Available at: https://www.starbucksathome.com
Official site Zappos. Available at: https://www.zappos.com
Official site John Deere. Available at: https://www.deere.com
Official site Airbnb. Available at: https://www.airbnb.com
Official site AXA Group. Available at: https://www.axa.com