БРЕНДИНГ ТА РЕПУТАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПОБУДОВИ ДОВІРИ ДО БРЕНДУ
Анотація
Необхідність постійно підвищувати рівень конкурентоспроможності на сучасних ринках вимагає від підприємств слідкувати за рівнем довіри споживачів та підтримувати позитивний імідж. Брендинг і репутаційний менеджмент стали ключовими інструментами, які допомагають побудувати довіру до бренду. У статті досліджено поняття брендингу та репутаційного менеджменту. Проаналізовано ефективне поєднання стратегій брендингу та репутаційного менеджменту підприємства для створення довготривалих та ефективних відносин із споживачем. Визначено ключові фактори, що впливають на формування довіри до бренду компанії. Зокрема, з’ясовано, що брендинг не лише визначає візуальну ідентичність та позиціонування компанії на ринку, але й відображає її цінності, культуру та обіцянки споживачам. Досліджено вплив репутаційного менеджменту на забезпечення систематичного підходу до управління враженнями та відгуками про компанію, що дає можливість впливати на її сприйняття, як з боку споживачів, так і партнерів.
Посилання
Дерев’янко О.Г. Механізми впливу репутаційного менеджменту на бізнес-результати. Стратегія економічного розвитку України. 2018. № 42. С. 5–18.
Кей Райт. Побудування бренду: не мовчіть у галасливому світі. Київ : Vivat, 2023. 304c.
Ковальчук О.А. Управління брендом як складова бренд-менеджменту. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка». Острог : Вид-во НаУОА, 2018. № 11(39). С. 52–55.
Кузнецова А. Дослідження бренду Apple: історія, статистика, маркетингова стратегія. URL: http://surl.li/tulny
Ляшенко О.М., Дмитрук Є.В. Репутація підприємства як чинник, що впливає на його економічну безпеку. Вчені записки університету «КРОК»: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Виклики та потреби бізнесу ХХІ століття». Київ, 2008. Вип. 18. Т. 4. С. 109–115.
Скарбик П. Apple відзвітувала за 2 квартал 2024 року, а Тім Кук розповів про роботу над ШІ. URL: https://itechua.com/news/256992
Федорів Т. Сутність та інструменти репутаційного менеджменту у сфері державного управління. Державне управління та місцеве самоврядування. 2013. Вип. 1. С. 88–94. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dums_2013_1_13
Dowling Grahame. Creating Corporate Reputations / Grahame Dowling. – Oxford University Press, 2002. 320 p.
Keller, K.L. (2013). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity (4th ed.). Pearson Education Limited.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management (14th edition). Shanghai: Shanghai People’s Publishing House.
Lis Anderson. Online Reputation Management: How To Protect Your Brand. URL: http://surl.li/twecv
Derevianko O.H. (2018). Mekhanizmy vplyvu reputatsiinoho menedzhmentu na biznes-rezultaty [Mechanisms of reputation management impact on business results]. Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy, no. 42, pp. 5–18.
Rait Kei (2023). Pobuduvannia brendu: ne movchit u halaslyvomu sviti. Kyiv: Vivat, 304 p.
Kovalchuk O.A. (2018). Upravlinnia brendom yak skladova brend-menedzhmentu [Brand management as a component of brand management]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Ekonomika». Ostroh : Vyd-vo NaUOA, no. 11(39), pp. 52–55.
Kuznetsova A. Doslidzhennia brendu Apple: istoriia, statystyka, marketynhova stratehiia. Available at: http://surl.li/tulny
Liashenko O.M., Dmytruk Ye.V.( 2008). Reputatsiia pidpryiemstva yak chynnyk, shcho vplyvaie na yoho ekonomichnu bezpeku [Reputation of an enterprise as a factor affecting its economic security]. Vcheni zapysky universytetu «KROK»: materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Vyklyky ta potreby biznesu KhKhI stolittia». Kyiv, vol. 18. T. 4, pp. 109–115.
Skarbyk P. (2024). Apple vidzvituvala za 2 kvartal 2024 roku, a Tim Kuk rozpoviv pro robotu nad ShI. Available at: https://itechua.com/news/256992
Fedoriv T. (2013). Sutnist ta instrumenty reputatsiinoho menedzhmentu u sferi derzhavnoho upravlinnia [The essence and tools of reputation management in public administration]. Derzhavne upravlinnia ta mistseve samovriaduvannia, vol. 1, pp. 88–94. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dums_2013_1_13
Dowling Grahame.(2002). Creating Corporate Reputations / Grahame Dowling. Oxford University Press, 320 p.
Keller K.L. (2013). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity (4th ed.). Pearson Education Limited.
Kotler P., & Keller, K.L. (2016). Marketing Management (14th edition). Shanghai: Shanghai People’s Publishing House.
Lis Anderson. Online Reputation Management: How To Protect Your Brand. Available at: http://surl.li/twecv