АНАЛІЗ ФІНАНСОВОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ СВІТОВОЇ АВІАЦІЙНОЇ ІНДУСТРІЇ
Анотація
У статті розглядаються фінансові аспекти світової авіаційної галузі, яка поступово оговтується від наслідків COVID-19. Також досліджується вплив економічної нестабільності на пасажирські перевезення та стратегії авіакомпаній щодо адаптації до нових ринкових умов. Проаналізовано роль державних програм та фінансової підтримки у відновленні авіаційної галузі та шляхи оптимізації цих заходів. За оцінками, у 2023 році пасажиро-кілометраж (RPK) досягнув лише 94,1% від попереднього докризового рівня. Обсяги авіаперевезень вже перевищили рівень 2019 року і, як очікується, залишатимуться високими завдяки активній світовій торгівлі. Прогнозується, що чисті збитки галузі зменшаться, перетворившись на чистий прибуток у розмірі $23,3 млрд до початку 2024 року. Авіакомпанії скоротили витрати на 31% у 2021 році порівняно з 2019 роком, але зі збільшенням пасажиропотоку вони знову стикаються зі зростанням витрат. З 2019 року уряди країн світу витратили $243 млрд на підтримку авіакомпаній. Високий попит на авіаперевезення продовжував стимулювати відновлення ринку у 2023 році, коли він зріс на 36,9% порівняно з попереднім роком. Обсяг перевезень досяг 94,1% від рівня 2019 року. Пропозиція місць дещо перевищила попит, в результаті чого коефіцієнт завантаження склав 82,3%. Різні регіони переживають відновлення по-різному. Найшвидше відновлюється Північна Америка, де зростає регіональний трафік і відновлюються міжконтинентальні маршрути. Європа відновлюється помірними темпами, в той час як Азійсько-Тихоокеанський регіон, зокрема Китай, демонструє стабільний попит. Близький Схід стикається з перешкодами через обмеженість внутрішніх ринків, що ускладнює повне відновлення. Латинська Америка та Африка стикаються з внутрішніми проблемами, такими як реструктуризація авіакомпаній і повільне зростання пасажиропотоку. Хоча галузь продовжує прогресувати, прогнозується, що повне відновлення до допандемічного рівня може бути досягнуто не раніше 2024 року.Крім фінансових та операційних викликів, авіакомпанії зосереджуються на ініціативах зі сталого розвитку. Перехід на більш економічні літаки, інвестиції у стале авіаційне паливо (SAF) [6] та зусилля зі скорочення викидів вуглецю є ключовими для відновлення галузі. Уряди та зацікавлені сторони співпрацюють для досягнення кліматичних цілей, включаючи нульові викиди до 2050 року.
Посилання
Офіційний сайт Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA). URL: https://www.iata.org
McKinsey & Company. The future of airline business models and competitive advantage. URL: https://www.mckinsey.com
The New York Times. US Airlines to Receive Billions in Aid to Mitigate Layoffs. URL: https://www.nytimes.com
Financial Times. Airline industry warns of 'desperate year' without governments' help. URL: https://www.ft.com
Statista. World aviation statistics. URL: https://www.statista.com/markets/419/topic/490/aviation
Офіційний сайт Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO). URL: https://www.icao.int
Official website of the International Air Transport Association (IATA). Available at: https://www.iata.org
McKinsey & Company. The future of airline business models and competitive advantage. Available at: https://www.mckinsey.com
The New York Times. US Airlines to Receive Billions in Aid to Mitigate Layoffs. Available at: https://www.nytimes.com
Financial Times. Airline industry warns of 'desperate year' without governments' help. Available at: https://www.ft.com
Statista. World aviation statistics. Available at: https://www.statista.com/markets/419/topic/490/aviation
Official website of the International Civil Aviation Organisation. Available at: https://www.icao.int