ЕКОНОМІКО-СТАТИСТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ В АНАЛІТИЦІ І ПРОГНОЗУВАННІ БЮДЖЕТУ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ: МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ
Анотація
Вирішення проблеми інформаційно-аналітичного забезпечення прогнозування у маркетингу в значній мірі залежить від якісного процесу формування статистичного банку моделей у складі маркетингової інформаційної системи. У статті обгрутовано практичний аспект та алгоритм побудови економіко-статистичної моделі, відомої у практиці комунікаційної діяльності як моделі Вайнберга, що дозволяє здійснювати прогнозування бюджету маркетингових комунікацій підприємства на основі інформації про частку ринку підприємства, питомої ваги витрат на комунікаційні звернення у загальній сумі витрат та співвідношення даного індикатора з відповідним показником конкурента - лідера за часткою ринку. На основі окресленого методичного підходу з використанням формалізованого методу і регресійного аналізу, доступною є побудова моделі, що дозволить отримувати обґрунтовані показники для маркетингового прогнозування бюджету комунікаційних звернень.
Посилання
Чайковська М., Біленька Е. Управлінські технології бізнес-моделювання в маркетингу стартапів. Маркетинг і цифрові технології. 2022. Випуск 6. № 1. С. 78–91. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/169
Математичні моделі в менеджменті та маркетингу: навчальний посібник / за заг. ред. О.В. Кузьменко. Суми: Ярославна, 2020. 214 с.
Бурцева Т., Паленна Т., Боковня А. Маркетинговий менеджмент методів економіко-математичного моделювання. Науковий вісник ЛНУ ветеринарної медицини та біотехнологій. Серія Економічні науки. 2017. № 19 (76). С. 15–18. URL: https://doi.org/10.15421/nvlvet7603
Zhigljavsky A. Statistical modelling in market research. School of Mathematics, Cardiff University, Cardiff, U.K. URL: https://ssa.cf.ac.uk/zhigljavsky/pdfs/stats/Marketing.pdf
Rossi P.E., Allenby G.M., & McCulloch R. Bayesian Statistics and Marketing. Wiley. 2006. DOI: https://doi.org/10.1002/0470863692
Marketing research and modeling: progress and response. A Tribute to Paul E. Green. 2004. 291 p. Springer. URL: https://link.springer.com/book/10.1007/978-0-387-28692-1
Гамалій В.Ф. та ін. Математичні моделі в маркетингу та менеджменті: навчальний посібник. Вид. 3-є, доп. та перероб. Кропивницький, 2023. 181 с.
Полторак К.А., Зозульов О.В., Жданова О.Г. Оцінювання ефективності маркетингових комунікацій в мережі Інтернет засобами математичного моделювання. Інвестиції: практика та досвід. 2016. № 3. С. 38–43. URL: http://www.investplan.com.ua/?op=1&z=4859&i=7
Братко О.С. Маркетингова політика комунікацій: навчальний посібник. Тернопіль : Карт-бланш, 2006. 275 с.
Chaikovska M., Bilenka E. (2022) Upravlinski tekhnolohii biznes-modeliuvannia v marketynhu startapiv. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. is. 6. no. 1. pp. 78–91. Available at: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/169
Kuzmenko O. V. (eds.) (2020) Matematychni modeli v menedzhmenti ta marketynhu: navchalnyi posibnyk. Sumy: Yaroslavna, 214 p.
Burtseva T., Palenna T., Bokovnia A. (2017) Marketynhovyi menedzhment metodiv ekonomiko-matematychnoho modeliuvannia. Naukovyi visnyk LNU veterynarnoi medytsyny ta biotekhnolohii. Seriia Ekonomichni nauky, no. 19 (76), pp. 15–18. DOI: https://doi.org/10.15421/nvlvet7603
Zhigljavsky A. Statistical modelling in market research. School of Mathematics, Cardiff University, Cardiff, U.K. Available at: https://ssa.cf.ac.uk/zhigljavsky/pdfs/stats/Marketing.pdf
Rossi P. E., Allenby G. M., & McCulloch R. (2006) Bayesian Statistics and Marketing. Wiley. DOI: https://doi.org/10.1002/0470863692
Marketing research and modeling: progress and response. A Tribute to Paul E.Green. (2004) 291 p. Springer. Available at: https://link.springer.com/book/10.1007/978-0-387-28692-1
Hamalii V. F. ta in. (2023) Matematychni modeli v marketynhu ta menedzhmenti: navchalnyi posibnyk. Vyd. 3-ye, dop. ta pererob. Kropyvnytskyi. 181 p.
Poltorak K. A., Zozulov O. V., Zhdanova O. H. (2016) Otsiniuvannia efektyvnosti marketynhovykh komunikatsii v merezhi Internet zasobamy matematychnoho modeliuvannia. Investytsii: praktyka ta dosvid. no. 3. pp. 38–43. Available at: http://www.investplan.com.ua/?op=1&z=4859&i=7
Bratko O. S. (2006)Marketynhova polityka komunikatsii: navchalnyi posibnyk. Ternopil: Kart-blansh, 275 p.