СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ВІТЧИЗНЯНИМИ ПРОМИСЛОВИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ
Анотація
Формування конкурентних переваг вітчизняними промисловими підприємствами є процесом, що передбачає створення або коригування цінності, яка не просто повинна відрізнятися від тих, що пропонують конкуренти. Вона повинна бути значущою для споживачів і важко копіюватися. Враховуючи комплексний характер формування конкурентних переваг, він має охоплювати ряд підходів, дія яких має забезпечити процеси успішнішого проникнення на ринки, стійке функціонування та зростання на ринку. Ефективний формат окреслених процесів можливий лише за своєчасного розпізнання та розв'язання проблем, які здатні завадити їх реалізації. Відтак, стаття спрямована на ідентифікацію сучасних проблем формування конкурентних переваг вітчизняними промисловими підприємствами. Доведено, що динамічний характер формування конкурентних переваг вітчизняними промисловими підприємствами пов’язаний з рядом проблем, серед яких швидкий темп зміни технологій, зміни в попиті, зміни в конкурентному оточенні, зміни регуляторної та законодавчої бази; глобалізація.
Посилання
Близнюк С.В., Остапенко А.В. Конкурентний потенціал підприємництва як категорія сучасних економічних досліджень. Інвестиції: практика та досвід. 2011. № 7. С. 41–42.
Запащук Л.В. Формування конкурентних переваг підприємства шляхом підвищення його енергоефективності. Економіка та суспільство. 2018. № 15. С. 303–308.
Коломієць І.Ф. Підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства в системі факторів інтернаціоналізації. Конкуренція. 2007. № 3. С. 16–26.
Красняк О.П., Довгань Ю.В. Маркетингова оцінка напрямів інвестиційно-інноваційної активності підприємств олійножирового підкомплексу. Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 12. С. 42–46.
Malchyk М., Popko О., Oplachko І. Identification of the importance of Ukraine in international globalization and integration processes. Вісник Хмельницького національного університету. 2022. № 1. С. 244–252.
Фролова В.Ю. Стратегічний підхід в управлінні конкурентоспроможністю підприємства. Вісник Донецького національного університету. 2012. № 1. С. 177–181.
Цьвок Д.Р., Яворська Н.П. Формування конкурентних переваг підприємства. Проблеми системного підходу в економіці. 2017. №. 5(61). С. 141–147.
Шарко В.В. Конкурентоспроможність підприємства: методи оцінки, стратегії підвищення. Науковий вісник Мукачівського державного університету. 2015. № 2(4). Частина 2. С. 120–125.
Blyznyuk S. V., Ostapenko A. V. (2011) Konkurentnyy potentsial pidpryyemnytstva yak katehoriya suchasnykh ekonomichnykh doslidzhenʹ [Competitive potential of entrepreneurship as a category of modern economic research], Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 7, pp. 41–42.
Zapashchuk L. V. (2018) Formuvannya konkurentnykh perevah pidpryyemstva shlyakhom pidvyshchennya yoho enerhoefektyvnosti, Ekonomika ta suspilʹstvo, vol. 15, pp. 303–308.
Kolomiyetsʹ I. F. (2007) Pidvyshchennya rivnya konkurentospromozhnosti pidpryyemstva v systemi faktoriv internatsionalizatsiyi [Increasing the level of competitiveness of the enterprise in the system of factors of internationalization], Konkurentsiya, vol. 3, pp. 16–26.
Krasnyak O. P., Dovhanʹ Yu.V. (2018), Marketynhova otsinka napryamiv investytsiyno-innovatsiynoyi aktyvnosti pidpryyemstv oliynozhyrovoho pidkompleksu [Marketing assessment of directions of investment and innovation activity of enterprises of the oil and fat subcomplex], Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 12, pp. 42– 46.
Malchyk М., Popko О., Oplachko І. (2022) Identification of the importance of Ukraine in international globalization and integration processes, Visnyk Khmelʹnytsʹkoho natsionalʹnoho universytetu, vol. 1, pp. 244–252.
Frolova V. Yu. (2012) Stratehichnyy pidkhid v upravlinni konkurentospromozhnistyu pidpryyemstva [Strategic approach in managing the competitiveness of the enterprise]. Visnyk Donetsʹkoho natsionalʹnoho universytetu, vol. 1, pp. 177–181.
Tsʹvok D. R., Yavorsʹka N. P. (2017) Formuvannya konkurentnykh perevah pidpryyemstva [Formation of competitive advantages of the enterprise]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi, vol. 5(61). pp. 141–147.
Sharko V. V. (2015) Konkurentospromozhnistʹ pidpryyemstva: metody otsinky, stratehiyi pidvyshchennya [Competitiveness of the enterprise: assessment methods, improvement strategies], Naukovyy visnyk Mukachivsʹkoho derzhavnoho universytetu, vol. 2(4), no. 2, pp. 120–125.