ВПЛИВ МЕРЧАНДАЙЗИНГУ НА ПОВЕДІНКУ ПОКУПЦІВ

Ключові слова: мерчандайзинг, продажі, місце продажу, поведінка, споживач, маркетинг, комунікації

Анотація

У статті досліджено роль та значення мерчандайзингу як ефективного й необхідного інструменту маркетингових комунікацій в місцях продажу. Розглянуто як мерчандайзинг впливає на поведінку, психологічний стан, емоції, сприйняття та задоволення покупців. Досліджено особливості, цілі та завдання, об’єкти, суб’єкти, елементи та форми мерчандайзингу. Наведено приклади використання сучасних ефективних прийомів мерчандайзингу вітчизняною торговельною мережею, що спрямовані на залучення покупців і стимулювання їх до спонтанних та додаткових покупок. Визначено сучасні тенденції та перспективи мерчандайзингу в умовах, коли магазинів стає все більше, а уподобання покупців все швидше змінюються. Розроблено рекомендації щодо використання сучасних ефективних прийомів та інструментів мерчандайзингу у місцях продажу.

Посилання

Середницька Л.П., Чорноконь С.М. Мерчандайзинг як ефективний інструмент впливу на поведінку споживачів. Інфраструктура ринку. 2018. Вип. 25. С. 556–561. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/25_2018_ukr/95.pdf

Семенда Д.К., Корман І.І., Семенда О.В. Вплив мерчандайзингу на поведінку споживачів. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2021. Випуск 1 (28). С. 42–46. DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.28-8

Разумова Г.В., Гнатченко О.В. Мерчандайзинг в fashion-індустрії та на ринку fast moving consumer goods (FMCG): специфіка і відмінності. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2019. Випуск 1 (18). С. 184–189. URL: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/18_2019/18_2019.pdf

Бурліцька О.П. Мерчандайзинг як інструмент утримання покупця. 2017. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/21043/2/TRM_2017_Burlitska_O_P-Merchandaizynh_yak_instrument_30-39.pdf

Europe`s Finest 2023. URL: https://www.esmmagazine.com/search?q=europe%60s+finest+2023

Разумова Г.В., Оскома О.В., Окуневич І.Л. Сучасні інструменти та тенденції розвитку рекламного ринку України. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2023. Випуск 49. С. 122–126. DOI: https://doi.org/10.32782/2413-9971/2023-49-23

Данкеєва О.М. Система управління мерчандайзингом у роздрібних торговельних мережах : автореф. дис. … канд. екон. наук : 08.00.04. Київ, 2019. 24 с.

Serednytska L. P., Chornokon S. M. (2018) Merchandaizynh yak efektyvnyi instrument vplyvu na povedinku spozhyvachiv [Merchandising, as effective instrument of influence on behavior of consumers]. Market infrastructure, vol. 25, pp. 556–561. Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/25_2018_ukr/95.pdf

Semenda D., Korman I., Semenda O. (2021) Vplyv merchandaizynhu na povedinku spozhyvachiv [The influence of visual merchandising on consumer behavior]. Eastern Europe: Economy, Business and Management, vol. 1 (28), pp. 42–46. DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.28-8

Razumova H. V., Hnatchenko O. V. (2020) Psykholohichni mekhanizmy vplyvu reklamy na spozhyvacha [Psychological mechanisms of the influence of advertisement on the consumer]. Eastern Europe: economy, business and management, vol. 1 (24), pp. 138–144. DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.24-20

Burlitska O. P. (2017) Merchandaizynh yak instrument utrymannia pokuptsia [Merchandising as a tool for customer retention]. Available at: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/21043/2/TRM_2017_Burlitska_O_P-Merchandaizynh_yak_instrument_30-39.pdf

Europe`s Finest 2023. Available at: https://www.esmmagazine.com/search?q=europe%60s+finest+2023

Razumova H., Oskoma O., Okunevich I. (2023) Suchasni instrumenty ta tendentsii rozvytku reklamnoho rynku Ukrainy [Modern tools and trends in the development of the advertising market of Ukraine]. Uzhorod National University Herald. International Economic Relations And World Economy, vol. 49, pp. 122–126. DOI: https://doi.org/10.32782/2413-9971/2023-49-23

Dankeieva O. M. (2019) Systema upravlinnia merchandaizynhom u rozdribnykh torhovelnykh merezhakh [Merchandising Management System in Retail Chains]: avtoref. dys. … kand. ekon. nauk : 08.00.04.

Переглядів статті: 82
Завантажень PDF: 131
Опубліковано
2024-02-29
Як цитувати
Разумова, Г., & Болгаріна, А. (2024). ВПЛИВ МЕРЧАНДАЙЗИНГУ НА ПОВЕДІНКУ ПОКУПЦІВ. Економічний простір, (189), 71-74. https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-13
Розділ
Статті