АНАЛІЗ ВПЛИВУ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ

Ключові слова: інновації, інноваційна діяльність, конкурентоспроможність, цифрова трансформація, лідерство, інвестиції, дослідження і розробки, створення нових продуктів

Анотація

Стаття присвячена аналізу впливу інноваційної діяльності на конкурентоспроможність підприємств. Актуальність теми обумовлена швидким загальносвітовим зростанням ролі новітніх технологій у формуванні та зміні звичок покупців, що суттєво впливає на успішність компаній сегменту B2C (бізнес для споживача) та визначає їх ринкові позиції і перспективи. В процесі дослідження проведено огляд понять інновацій та конкурентоспроможності, розглянуто роль інновацій у сучасному бізнес-середовищі, їх взаємозв’язок з конкурентоспроможністю підприємств та необхідні передумови для організації та реалізації інноваційної діяльності підприємств. Дослідження базується на аналізі регуляторних, ринкових та внутрішніх факторів впливу на інноваційну діяльність підприємств та їх спроможність вести ефективну конкурентну боротьбу, що знаходить відображення в їх маркетингових та фінансових результатах. Аналіз інноваційної діяльності підприємств розкриває підходи до впровадження новаторських рішень та їх вплив на якість управління підприємством та задоволення потреб клієнтів. Результати дослідження підтверджують, що інновації є визначальним фактором досягнення та збереження конкурентної переваги підприємств.

Посилання

Шумпетер Дж. Капіталізм, соціалізм і демократія. Третє видання. Taylor & Francis, 2003.

Друкер П. Інновації та підприємництво: практика і принципи. Harper & Row, 1986.

Портер М. П’ять конкурентних сил, які формують стратегію. Harvard Business Review. 2008. No. 86(1). P. 78–93.

Портер М. & Хеппельманн Дж. Як розумні, підключені продукти трансформують конкуренцію. Harvard Business Review. 2014. No. 92(11). P. 64–88.

Крістенсен К. Дилема новатора: коли нові технології призводять до краху великих фірм. Harvard Business Review Press. 1997.

Крістенсен К., Рейнор М. & Макдональд Р. Що таке підривна інновація? Harvard Business Review. 2015. No. 93(12). P. 44–53.

Шальмо Д., Вільямс К. & Бордман Л. Цифрова трансформація бізнес-моделей: найкращі практики, активатори та дорожні карти. International Journal of Innovation Management. 2017. No. 21(8). P. 1–17.

Kaplan R. & Norton D. The Balanced Scorecard. Harvard Business Review. 1992. No. 70(1). P. 71–79.

Портер М. Конкурентні стратегїї. Як досягати стабільно високих результатів. Free Press, 1998.

Кім Ч., Мауборгн Р. Стратегія блакитного океану. Harvard Business Review. 2005. No. 83(10). P. 76–84.

Глобальний Індекс Інновацій 2023: Інновації в умовах невизначеності. 2023. URL: https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo-pub-2000-2023-en-main-report-global-innovation-index-2023-16th-edition.pdf

Найбільш Інноваційні Компанії 2023. The Boston Consulting Group. 2023. URL: https://web-assets.bcg.com/ce/fd/d7fa78e547a09d2eef5086fbbf79/bcg-most-innovative-companies-2023-reaching-new-heights-in-uncertain-times-may-2023.pdf

Schumpeter J. A. (2003) Capitalism, Socialism and Democracy. Third Edition. Taylor & Francis.

Drucker P. (1986) Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles. Harper & Row.

Porter M. (2008) The Five Competitive Forces that Shape Strategy. Harvard Business Review, no. 86(1), pp. 78–93.

Porter M. & Heppelmann J. (2014) How Smart, Connected Products Are Transforming Competition. Harvard Business Review, no. 92(11), pp. 64–88.

Christensen C. (1997) The Innovator’s Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail. Harvard Business Review Press.

Christensen C., Raynor M. & McDonald R. (2015) What Is Disruptive Innovation? Harvard Business Review, no. 93(12), pp. 44–53.

Schallmo D., Williams C. & Boardman L. (2017) Digital Transformation of Business Models. Best Practice, Enablers, and Roadmaps. International Journal of Innovation Management, no. 21(8), pp. 1–17.

Kaplan R. & Norton D. (1992) The Balanced Scorecard. Harvard Business Review, no. 70(1), pp. 71–79.

Porter M. (1998) Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. Free Press.

Kim W. & Mauborgne R. (2005) Blue Ocean Strategy. Harvard Business Review, no. 83(10), pp. 76–84.

Most Innovative Companies 2023. The Boston Consulting Group. (2023). Available at: https://web-assets.bcg.com/ce/fd/d7fa78e547a09d2eef5086fbbf79/bcg-most-innovative-companies-2023-reaching-new-heights-in-uncertain-times-may-2023.pdf.

Global Innovation Index 2023: Innovation in the face of uncertainty (2023). Available at: https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo-pub-2000-2023-en-main-report-global-innovation-index-2023-16th-edition.pdf.

Переглядів статті: 153
Завантажень PDF: 198
Опубліковано
2024-02-29
Як цитувати
Асланян, О. (2024). АНАЛІЗ ВПЛИВУ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ. Економічний простір, (189), 52-57. https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-9
Розділ
Статті