БРЕНД РОБОТОДАВЦЯ: ПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ ТА ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ
Анотація
Обґрунтована значущість та актуальність проведення досліджень щодо вивчення особливостей формування бренда роботодавця та вимірювання ефективності цього процесу. Доведено зв’язок між брендом роботодавця та різноманітними процесами менеджменту персоналу: добором, рухом персоналу, мотивацією тощо. Визначено бренд-менеджмент як головну складову стратегічного розвитку компанії. Означено, що успішне формування бренда роботодавця є ключовим елементом для забезпечення конкурентних переваг компанії, залучення та утримання висококваліфікованих кадрів, що стає визначальним чинником для її довгострокового успіху та стійкості на ринку в нових соціоекономічних умовах. Наголошено, що побудова успішного бренду роботодавця вимагає ретельного аналізу та досліджень різноманітних чинників впливу на привабливість компанії для працівників. В роботі систематизовано основні ключові причини дослідження ефективності процесу формування бренду роботодавця. Зроблено висновок, що методологія в дослідженнях ефективності формування бренду роботодавця являє собою сукупність різноманітних методів, теорій та підходів, що дозволяють систематично аналізувати та оцінювати цей важливий процес.
Посилання
Джулай М.В., Сичова А., Безус А., Сичова Н. Стратегія розвитку бренду роботодавця під час війни та в повоєнний час. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. 2022. Том 6(47). С. 433–446.
Варіс І.О., Кравчук О.І., Спіріна К.Є. Цифрове середовище розвитку бренду роботодавця. Економіка та суспільство. 2022. № 36. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-36-28 (дата звернення: 07.12.2023).
Волобоєва І.О., Кравчук О.І., Варшава Д.В. Ціннісний вимір бренду роботодавця: вплив на залучення персоналу. Бізнес Інформ. 2021. № 4. C. 302–309.
Драган О.І., Соломка О.М., Мазник Л.В. Бренд роботодавця підприємств харчової промисловості. Інфраструктура ринку. 2022. Вип. 67. С. 111–115.
Сало Я.В. Особливості формування бренду роботодавця. Науковий погляд: економіка та управління. 2022. №2 (78) С. 92–96.
Samoliuk, N., Bilan, Y., Mishchuk, H., Mishchuk, V.. Employer brand: key values influencing intention to join the company. Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society. 2022. Vol. 17. No. 1. P. 61–72.
Самолюк Н.М., Міщук В.А. Особливості формування та розвитку бренду роботодавця. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування. 2021. Вип. 1(93). С. 156–167.
Самолюк Н.М., Міщук В.А., Найчук С.О. Оцінка задоволеності працівників HR-брендом: методичні засади та можливості застосування в управлінні компанією. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування. 2021. Вип. 2(94). С. 198–211.
Цимбалюк С. Аналіз факторів формування позитивного бренду роботодавця серед внутрішньої цільової аудиторії. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2017. № 1(190). С. 41–46.
Цимбалюк С.О. Формування бренда роботодавця на ринку праці. Економіка праці та проблеми зайнятості. 2016. № 1. С. 21–25.
Вонберг Т.В., Дмитрук С.М., Лаврухіна І.К. Дослідження факторів впливу на формування бренда роботодавця. Інфраструктура ринку. 2023. № 73. C. 8–12.
Торяник Ж., Савіна А., Торяник І. Маркетинг персоналу як інструмент формування ефективного бренду роботодавця. International Science Journal of Management, Economics & Finance. 2022. Т. 1. № 4. С. 34–47.
Dzhulai M. V., Sycheva A., Bezus A., Sycheva N. (2022) Strateghija rozvytku brendu robotodavcja pid chas vijny ta v povojennyj chas [Strategy of employer brand development during the war and in the postwar period]. Finansovo-kredytna dijaljnistj: problemy teoriji ta praktyky, no. 6(47), pp. 433–446.
Varis I. O., Kravchuk O. I., Spirina K. E. (2022) Cyfrove seredovyshhe rozvytku brendu robotodavcja [Digital environment of employer brand development]. Ekonomika ta suspiljstvo, no. 36. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-36-28 (accessed December 7, 2023).
Voloboieva I. O., Kravchuk O. I., Varshava D. V. (2021) Cinnisnyj vymir brendu robotodavcja: vplyv na zaluchennja personalu [Value dimension of the employer's brand: influence on staff attraction]. Biznes Inform, no.4, pp. 302–309.
Dragan O. I., Solomka O. M., Maznyk L. V. (2022) Brend robotodavcja pidpryjemstv kharchovoji promyslovosti [Employer brand of food industry enterprises]. Infrastruktura rynku, no. 67, pp. 111–115.
Salo Y. V. (2022) Osoblyvosti formuvannja brendu robotodavcja [Peculiarities of the employer's brand formation]. Naukovyj poghljad: ekonomika ta upravlinnja, no. 2(78), pp. 92–96.
Samoliuk N., Bilan Y., Mishchuk H., Mishchuk V. (2022) Employer brand: key values influencing intention to join the company. Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society, vol. 17, no. 1, pp. 61–72.
Samolyuk N. M., Mishchuk V. A. (2021) Osoblyvosti formuvannja ta rozvytku brendu robotodavcja [Peculiarities of the formation and development of the employer brand]. Visnyk Nacionaljnogho universytetu vodnogho ghospodarstva ta pryrodokorystuvannja, no. 1(93), pp. 156–167.
Samolyuk N. M., Mishchuk V. A., Naychuk S. O. (2021) Ocinka zadovolenosti pracivnykiv HR-brendom: metodychni zasady ta mozhlyvosti zastosuvannja v upravlinni kompanijeju [Assessment of employee satisfaction with HR-brand: methodological principles and possibilities of application in company management]. Visnyk Nacionaljnogho universytetu vodnogho ghospodarstva ta pryrodokorystuvannja, no. 2(94), pp. 198–211.
Tsymbaliuk S. O. (2017) Analiz faktoriv formuvannia pozytyvnoho brendu robotodavtsia sered vnutrishnoi tsilovoi audytorii [Analysis of the factors of forming a positive employer brand among the internal target audience]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. no. 190. pp 41–46.
Tsymbaliuk S. O. (2016) Formuvannia brenda robotodavtsia na rynku pratsi [Building an employer brand in the labour market]. Ekonomika pratsi ta problemy zainiatosti, no. 1. pp. 21–25.
Vonberg T. V., Dmytruk S.M., Lavrukhina I.K. (2023) Doslidzhennia faktoriv vplyvu na formuvannia brenda robotodavtsia [Research on factors influencing the formation of an employer brand]. Infrastruktura rynku, no. 73. pp. 8–12.
Torianyk J., Savina A., Torianyk I. (2022) Marketynh personalu yak instrument formuvannia efektyvnoho brendu robotodavtsia [HR marketing as a tool for building an effective employer brand]. International Science Journal of Management, Economics & Finance, vol. 1, no. 4, pp. 34–47.