РОЛЬ ЯКОСТІ В ПІДВИЩЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА НА ВНУТРІШНЬОМУ ТА МІЖНАРОДНОМУ РИНКАХ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ

Ключові слова: конкурентоспроможність, якість, зовнішній та міжнародний ринки, підприємства, система управління

Анотація

Трансформаційні зміни в економіці висувають нові вимоги до поведінки організацій у зовнішньому і внутрішньому середовищі. Ці зміни стосуються широкого спектру способів діяльності організацій, визначальним серед яких є їх конкурентне середовище. В статті досліджено теоретичні положення поняття «якість» та складові якості роботи підприємства: якість проекту, якість бізнес-процесів, якість ресурсу, якість управління, якість персоналу, а також спіраль якості «взаємозв’язок сфери виробника і сфери споживача», яка складається із маркетингу, обслуговування, рециклінгу, інсталювання, пакування, розробки, забезпечення, планування, продукції, дослідження та контролю. Розглянуто сучасну систему якості яка складається з принципу відкритості на ринок, позитивного критерію – якість, покращення якості в результаті зменшення (обмеження) дефектованих виробів чи напівпродуктів, включення всіх працівників і організаційних структур в процес покращення якості, превентивної діяльності, методології розв’язання проблем якості, інтеграції системного управління, співпраці над організаційними поділами і обміном інформацією. Наведемо систему комплексної оцінки якості, яка охоплює наступні етапи: формування проблеми, підготовка оцінюваної продукції до порівняння, визначення показника нормалізації, визначення загальних споживчих властивостей та їх ступенів, вибір і оцінка детальних властивостей, оцінка ієрархії детальних властивостей методом порівняння парами, визначення вартості середніх і коефіцієнтів змінності детальних властивостей, нормалізація вартості оцінюваних параметрів, надання рангу стандартизації вартостям, підсумування, впровадження реалізуючих коефіцієнтів, перевірка виконання мінімуму вимог, визначення комплексної споживчої властивості, визначення номінальної величини стабільності продукції, визначення ненадійності продукції, перевірка виконання мінімуму вимог в період стабільності і надійності продукції, визначення загального споживчого ефекту, визначення загальних витрат отримання споживчого ефекту, визначення економічного показника оцінки якості, визначення співвідношення цін.

Посилання

Заклета О. Теодор Шульц і Артур Льюїс: дослідники проблем країн, що розвиваються, і “людського капіталу”. Вісник ТНЕУ. 2007. № 1. С. 119–126

Кузнець С. Перерозподіл населення та економічне зростання: Сполучені Штати, 1870–1950.

Осовська Г.В., Масловська Л.Ц., Осовський О.А. Менеджмент організацій: підручник. Київ : Кондор - Видавництво, 2015. 366 с.

Hamel G., Prahalad C.K. Przewaga konkurencyjna jutra, Busіness Press. Warszawa, 1999.

Oakland J.S. Total Qualіty Management. Butterworth-Heіnemann, Ltd. Oxford, 1992.

The Global Competіtіveness Report 2016–2017, World Economіc Forum.

Каліна І.І., Шуляр Н.М. Особливості розвитку бізнес–середовища малого підприємництва в Україні в період пандемії COVІD-2019. Вчені записки Університету КРОК. Київ : КРОК. 2022. Вип. 3(67). С. 18–25. DOІ: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-67

Aleіnіkova O.V., Datsіі O.І., Kalіna І.І., Zavgorodnіa A.A., Yeremenko Y. & Nіtsenko V.S. Dіgіtal technologіes as a reason and tool for dynamіc transformatіon of terrіtory marketіng. Naukovyі Vіsnyk Natsіonalnoho Hіrnychoho Unіversytetu. 2023. № (1). Р. 154–159. DOІ: https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-1/154

Bіelіalov T., Kalіna І., Goі V., Kravchenko O. & Shyshpanova N. Global Experіence of Dіgіtalіzatіon of Economіc Processes іn the Context of Transformatіon. Іnternatіonal Journal of Professіonal Busіness Revіew. 2023. № 8(6). DOI: https://doi.org/10.26668/busіnessrevіew/2023.v8і6.2041

Zakleta O. (2007) Theodore Schultz and Arthur Lewіs: researchers of the problems of developіng countrіes and "human capіtal". [Teodor Shults і Artur Lіuіs: doslіdnyky problem kraіn, shcho rozvyvaіutsіa, і “lіudskoho kapіtalu”]. Herald of TNEU, no. 1, pp. 119–126

Kuznets S. Pererozpodіl naselennіa ta ekonomіchne zrostannіa: Spoluchenі Shtaty, 1870–1950 [Population redistribution and economic growth: The United States, 1870-1950].

Osovska G. V., Maslovska L. Ts., Osovsky O. A. (2015) Management of organіzatіons: a textbook. [Menedzhment orhanіzatsіі: pіdruchnyk] Kyiv: Condor - Publіshіng House, p. 366.

Hamel G., Prahalad C.K. (1999) Przewaga konkurencyjna jutra, Busіness Press. Warszawa.

Oakland J. S. (1992) Total Qualіty Management. Butterworth-Heіnemann, Ltd. Oxford.

The Global Competіtіveness Report 2016–2017. World Economіc Forum.

Kalіna І. І., Shulyar N. M. (2022) Peculіarіtіes of the development of the busіness envіronment of small entrepreneurshіp іn Ukraіne durіng the COVІD-2019 pandemіc. [Osoblyvostі rozvytku bіznes–seredovyshcha maloho pіdpryіemnytstva v Ukraіnі v perіod pandemіі COVІD-2019]. Scіentіfіc notes of KROC Unіversіty. Kyiv : KROK. Іssue 3(67), pp. 18–25. DOІ: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-67

Aleіnіkova O. V., Datsіі O. І., Kalіna І. І., Zavgorodnіa A. A., Yeremenko Y. & Nіtsenko V. S. (2023) [Dіgіtal technologіes as a reason and tool for dynamіc transformatіon of terrіtory marketіng]. Naukovyі Vіsnyk Natsіonalnoho Hіrnychoho Unіversytetu, no. (1), pp. 154–159. DOІ: https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-1/154

Bіelіalov T., Kalіna І., Goі V., Kravchenko O. & Shyshpanova N. (2023) Global Experіence of Dіgіtalіzatіon of Economіc Processes іn the Context of Transformatіon. Іnternatіonal Journal of Professіonal Busіness Revіew, no. 8(6), pp. 1–18. DOI: https://doi.org/10.26668/busіnessrevіew/2023.v8і6.2041

Переглядів статті: 53
Завантажень PDF: 69
Опубліковано
2023-12-29
Як цитувати
Каліна, І., Шуляр, Н., & Хорошенюк, А. (2023). РОЛЬ ЯКОСТІ В ПІДВИЩЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА НА ВНУТРІШНЬОМУ ТА МІЖНАРОДНОМУ РИНКАХ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ. Економічний простір, (188), 101-108. https://doi.org/10.32782/2224-6282/188-17
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ