ОЦІНКА ВПЛИВУ РИНКОВОГО ПРОСТОРУ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ В АВІАЦІЙНОМУ СЕКТОРІ СВІТОВОЇ ЕКОНОМІКИ

  • В.В. Смілянець Національний авіаційний університет
Ключові слова: інноваційний потенціал, маркетингове забезпечення, оцінювання, авіаційне підприємство, бенчмаркінг, позиціювання

Анотація

Статтю присвячено удосконаленню та реалізації інструментарію оцінки впливу ринкового простору на ефективність розвитку інноваційного потенціалу в авіаційному секторі. Пропонований автором інструментарій будується на формуванні тривимірної моделі бенчмаркінгу авіапідприємств методом позиціювання: за рівнями реалізованого маркетингового забезпечення розвитку інноваційного потенціалу, внутрішніх резервів розвитку інноваційного потенціалу та рівнем конкурентної позиції та комунікації у розвитку інноваційного потенціалу. Застосування інструментів маркетингового аналізу, бальної оцінки, рейтингування та кластерного аналізу уможливлює формування комплексного бачення стратегічних та тактичних ініціатив у маркетинговому забезпеченні розвитку інноваційного потенціалу авіакомпаній. Результати реалізації пропонованого підходу до оцінки впливу ринкового простору на ефективність розвитку інноваційного потенціалу в авіаційному секторі показують, що авіакомпанії мають прагнути до впровадження інновацій у свої бізнес-моделі, оскільки таким чином відбувається досягнення конкурентоспроможності на ринку авіаперевезень через забезпечення унікальної цінності для споживачів за прикладом визначених еталонних авіаційних перевізників.

Посилання

Маслак О.І., Коломицева О.В., Гришко Н.Є., Яковенко Я.Ю. Конкурентоспроможність бізнес-моделей авіаційних підприємств: інноваційний аспект. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія : Економічні науки. 2021. Вип. 62. С. 45–52.

Командровська В.Є. Використання інноваційних блокчейн-технологій у комерційній діяльності авіакомпаній. Економічний простір. 2020. № 162. С. 79–83.

Вовк О.М., Очеретяна С.М., Камишна С.Ю. Конкурентоспроможність авіатранспортних підприємств в умовах розвитку міжнародного авіаційного простору. Причорноморські економічні студії. 2019. Вип. 48. С. 31–35.

Reshetnikova I., Smerichevskyi S., Vovk O., Astakhov K.. Assessment of Effectiveness of Modernization of Transport Enterprises in the Context of Analysis of Innovation Determinant. Marketing and Management of Innovations. 2021. No. 4. Р. 237–252. DOI: http://doi.org/10.21272/mmi.2021.4-19

Top 7 Innovations By Airlines In 2020-2021. URL: https://www.qoco.aero/blog/top-7-innovations-by-airlines-in-2020-2021 (дата звернення: 15.09.2023)

30 Innovative Airline Services. URL: https://www.trendhunter.com/slideshow/airline-services (дата звернення: 15.09.2023)

International Air Transport Association (IATA). URL: https://www.iata.org/en/publications/ (дата звернення: 15.09.2023)

The evolution of airline revenue management: the impact of emerging technologies. URL: https://www.oag.com/blog/airline-revenue-management-impact-technologies (дата звернення: 15.09.2023)

KPMG 2022 CEO Outlook. URL: https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/ua/pdf/2022/10/2022-ceo-outlook-ukr.pdf (дата звернення: 15.09.2023)

Кузьомко В.М., Пискун І.М. Інновації на ринку авіаперевезень: можливості та загрози. Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер.: Економічні науки. 2017. Вип. 27(2). С. 12–14.

Мягких І.М., Слюсар Л.А. Інноваційні підходи до оплати праці та кадрового забезпечення на сучасних авіаційних підприємствах. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2016. Вип. 10(2). С. 26–29.

An airline pilot’s salary: The million-dollar question. URL: https://www.grupooneair.com/airline-pilots-salary/ (дата звернення: 25.09.2023)

Bouwer J., Dichter A., Krishnan V., Saxon S. (2022).What airlines can learn from the small group of carriers that yield consistently strong results. URL: https://www.mckinsey.com/industries/travel-logistics-and-infrastructure/our-insights/the-six-secrets-of-profitable-airlines?utm_source=DSMN8&utm_medium=LinkedIn (дата звернення: 25.09.2023)

Shaping airline retail: the unstoppable rise of ancillaries. URL: https://www.oag.com/blog/shaping-airline-retail-unstoppable-rise-ancillaries (дата звернення: 25.09.2023)

Bhattacharya A. Airline Marketing: Evolving Through COVID-19 Impact & Rebuilding Future. URL: https://aviation.report/articles/airline-marketing-evolving-through-covid-19-impact-and-rebuilding-future (дата звернення: 25.09.2023).

Maslak O.I., Kolomytseva O.V., Hryshko N.Ie., Yakovenko Ya.Iu. (2021). Konkurentospromozhnist biznes-modelei aviatsiinykh pidpryiemstv: innovatsiinyi aspekt [Competitiveness of business models of aviation enterprises: innovative aspect]. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, 62, 45–52. [in Ukrainian]

Komandrovska V.Ie. (2020). Vykorystannia innovatsiinykh blokchein-tekhnolohii u komertsiinii diialnosti aviakompanii [The use of innovative blockchain technologies in the commercial activities of airlines]. Economic scope, 162, 79–83. [in Ukrainian]

Vovk O.M., Ocheretyana S.M., Kamyshna S.Yu. (2019). Konkurentospromozhnist aviatransportnykh pidpryiemstv v umovakh rozvytku mizhnarodnoho aviatsiinoho prostoru [Competitiveness of air transport enterprises in the conditions of the development of the international aviation space]. Black Sea Economic Studies, 48, 31–35. [in Ukrainian]

Reshetnikova I., Smerichevskyi S., Vovk O., Astakhov K. (2021). Assessment of Effectiveness of Modernization of Transport Enterprises in the Context of Analysis of Innovation Determinant. Marketing and Management of Innovations, 4, 237–252. DOI: http://doi.org/10.21272/mmi.2021.4-19

Top 7 Innovations By Airlines In 2020-2021. Available at: https://www.qoco.aero/blog/top-7-innovations-by-airlines-in-2020-2021 (accessed 15 September 2023).

30 Innovative Airline Services. Available at: https://www.trendhunter.com/slideshow/airline-services (accessed 15 September 2023).

International Air Transport Association (IATA). Available at: https://www.iata.org/en/publications/ (accessed 15 September 2023).

The evolution of airline revenue management: the impact of emerging technologies. Available at: https://www.oag.com/blog/airline-revenue-management-impact-technologies (accessed 15 September 2023).

KPMG 2022 CEO Outlook. Available at: https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/ua/pdf/2022/10/2022-ceo-outlook-ukr.pdf (accessed 15 September 2023). [in Ukrainian]

Kuzomko V.M., Pyskun I.M. (2017). Innovatsii na rynku aviaperevezen: mozhlyvosti ta zahrozy [Innovations in the air transportation market: opportunities and threats]. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series «Economic Sciences», 27(2), 12–14. [in Ukrainian]

Miahkykh I.M., Sliusar L.A. (2016). Innovatsiini pidkhody do oplaty pratsi ta kadrovoho zabezpechennia na suchasnykh aviatsiinykh pidpryiemstvakh [Innovative approaches to remuneration and staffing at modern aviation enterprises]. Uzhorod National University Herald. International Economic Relations And World Economy, 10(2), 26–29. [in Ukrainian]

An airline pilot’s salary: The million-dollar question. Available at: https://www.grupooneair.com/airline-pilots-salary/ (accessed 25 September 2023).

Bouwer J., Dichter A., Krishnan V., Saxon S. What airlines can learn from the small group of carriers that yield consistently strong results. Available at: https://www.mckinsey.com/industries/travel-logistics-and-infrastructure/our-insights/the-six-secrets-of-profitable-airlines?utm_source=DSMN8&utm_medium=LinkedIn (accessed 25 September 2023).

Shaping airline retail: the unstoppable rise of ancillaries. Available at: https://www.oag.com/blog/shaping-airline-retail-unstoppable-rise-ancillaries (accessed 25 September 2023).

Bhattacharya A. Airline Marketing: Evolving Through COVID-19 Impact & Rebuilding Future. Available at: https://aviation.report/articles/airline-marketing-evolving-through-covid-19-impact-and-rebuilding-future (accessed 25 September 2023).

Переглядів статті: 61
Завантажень PDF: 63
Опубліковано
2023-10-31
Як цитувати
Смілянець, В. (2023). ОЦІНКА ВПЛИВУ РИНКОВОГО ПРОСТОРУ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ В АВІАЦІЙНОМУ СЕКТОРІ СВІТОВОЇ ЕКОНОМІКИ. Економічний простір, (187), 184-191. https://doi.org/10.32782/2224-6282/187-30
Розділ
МАРКЕТИНГ