РОЗВИТОК КОМУНІКАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ ЕФЕКТИВНІСТЮ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

  • Д.В. Педченко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0009-0001-7068-2575
  • В.В. Кривомлін Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0009-0004-9276-6528
Ключові слова: маркетинг, маркетингове управління, ефективність діяльності, управління ефективністю, комунікаційне забезпечення

Анотація

В умовах високої конкуренції та динамічних змін ринкового середовища, комунікаційне забезпечення має ключове значення для маркетингового позиціонування та адаптації підприємства. Враховуючи технологічні інновації та потреби стейкхолдерів, ефективна комунікація стає вирішальною для досягнення стратегічних цілей і забезпечення конкурентних переваг. Метою статті постав розвиток теоретико-методичних засад забезпечення взаємного доповнення предметних областей управління ефективністю діяльності підприємства та формування його маркетингово-комунікаційної політики, а також розробка методичного підходу щодо розгортання контуру рефлексивного управління комунікаційним забезпеченням ефективної діяльності підприємства. Основу реалізації поставленої мети становить гіпотеза щодо можливості зростання ефективності діяльності підприємства на основі раціоналізації маркетингово-комунікаційної політики підприємства. Для доведення базової гіпотези розроблено предметну область розвитку маркетингово-комунікаційного забезпечення управління ефективністю діяльності підприємства та сформовано сукупність уточнюючих гіпотез. Систематизовано основні види ефективності діяльності підприємства, висвітлено їх особливості через відображення ключових індикаторів за зв’язку з маркетинговими комунікаціями. Запропоновано структуру системи управління ефективністю діяльності підприємства в рамках якої виокремлено комунікаційне забезпечення.

Посилання

Балабанова Л.В., Гасило О.О. Маркетинговий контролінг: теорія та методологія : монографія. Донецьк : ДонДУЕТ, 2006. 221 с.

Башинська І.О. Маркетингові комунікації інноваційно-активних промислових підприємств: формування, інтеграція, розвиток. Донецьк : Вид-во «Ноулідж», 2012. 199 с.

Гірченко Т.Д., Панченко О.В. Маркетингові комунікації у забезпеченні ефективності діяльності банків в Україні : монографія. Львів : Університет банківської справи, 2021. 244 с.

Гусєв А.І., Довгань Н.О., Івачевська О.В., Малєєва, Петренко І.В. Комунікативні технології інформаційного суспільства. Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2020. 142 с.

Карпенко Н.В., Яловега Н.І. Комплекс маркетингових комунікацій у стратегічному управлінні маркетинговою діяльністю підприємства : монографія. Полтава : ПУЕТ, 2012. 278 с.

Касян С.Я. Енергоощадна цінність логістичних та комунікаційних детермінант маркетингової діяльності високотехнологічних підприємств в електронному бізнесі : монографія. Дніпро : НТУ «ДП», 2020. 232 с.

Лепа Р.М., Солоха Д.В., Коверга С.В. Маркетинг та менеджмент: методи, моделі та інструменти. Донецьк : ТОВ «Східний видавничий дім», 2012. 250 с.

Лепейко Т.І., Пилипенко А.А., Пушкар О.І., Березовський К.М., Попов А.В. Організація маркетингового управління діяльністю підприємств машинобудівного кластера в умовах глобалізації : монографія. Харків : ТОВ «Золоті сторінки», 2015. 664 с.

Окландер М.А., Литовченко І.Л., Ботушан М.І. Маркетингові комунікації промислових підприємств в умовах інформаційної економіки : монографія. Одеса : Астропринт, 2011. 232 с.

Adler R.W. Strategic Performance Management. Accounting for organizational control. London: Routledge, 2023. 339 p.

Aginus H. Performance management. Chicago: Chicago Business Press, 2019. 222 p.

Fill C., Turnbull S. Marketing Communications: Touchpoints, Sharing and Disruption. London: Pearson, 2019. 804 p.

Helmold M. Strategic Performance Management. Achieving Long-term Competitive Advantage through Performance Excellence. Gewerbestrasse: Springer, 2022. 210 p.

Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. Marketing 5.0: Technology for Humanity. New Jersey: John Wiley & Sons, 2021. 224 p.

Lefebvre V.A. Algebra of Conscience. The Netherlands: Springer Science, 2001. 361 p.

Balabanova L.V., Hasilo O.O. (2006). Marketingoviy kontroling: teoriya ta metodologiya [Marketing controlling: theory and methodology]. Donetsk: DonDUET. (in Ukrainian)

Bashinska I.O. (2012). Marketingovi komunikatsii innovatsionno-aktivnih promislovih pidpriyemstv: formuvannya, integratsiya, rozvitok [Marketing communications of innovation-active industrial enterprises: formation, integration, development]. Donetsk: Vyd-vo "Noulidge". (in Ukrainian)

Hirchenko T.D., Panchenko O.V. (2021). Marketingovi komunikatsii u zabezpechenni efektivnosti diyalnosti bankiv v Ukrayini [Marketing communications in ensuring the efficiency of banks' activities in Ukraine]. Lviv: Universitet bankivs'koyi spravi. (in Ukrainian)

Gusev A.I., Dovgan' N.O., Ivachevska O.V., Malyeyeva, Petrenko I.V. (2020). Komunikativni tekhnologii informatsiynogo suspilstva [Communicative technologies of the information society]. Kropyvnytskyi: Imeks-LTD. (in Ukrainian)

Karpenko N.V., Yalovega N.I. (2012). Kompleks marketingovih komunikatsii u strategichnomu upravlinni marketingovoyu diyalnistyu pidpriyemstva [Complex of marketing communications in strategic management of enterprise marketing activities]. Poltava: PUET. (in Ukrainian)

Kasyan S.Ya. (2020). Energooshadna tsinnist logistichnih ta komunikatsiynih determinant marketingovoyi diyalnosti visokotekhnologichnih pidpriyemstv v elektronnomu biznesi [Energy-saving value of logistic and communication determinants of high-tech enterprises' marketing activities in e-business]. Dnipro: NTU "DP". (in Ukrainian)

Lepa R.M., Soloha D.V., Koverga S.V. (2012). Marketing ta menedzhment: metodi, modeli ta instrumenti [Marketing and management: methods, models, and tools]. Donetsk: TOV "Skhidniy vydavnichiy dim". (in Ukrainian)

Lepeiko T.I., Pylypenko A.A., Pushkar O.I., Berezovskiy K.M., Popov A.V. (2015). Organizatsiya marketingovogo upravlinnya diyalnistyu pidpriyemstv mashinobudivnogo klastera v umovah globalizatsii [Organization of marketing management of machinery-building cluster enterprises in the context of globalization]. Kharkiv: TOV "Zoloti storinky". (in Ukrainian)

Oklander M.A., Lytovchenko I.L., Botushan M.I. (2011). Marketingovi komunikatsii promislovih pidpriyemstv v umovah informatsiynoyi ekonomiki [Marketing communications of industrial enterprises in the context of the information economy]. Odesa: Astroprint. (in Ukrainian)

Adler, R.W. (2023). Strategic Performance Management. Accounting for organizational control. London, UK: Routledge.

Aginus, H. (2019). Performance management. Chicago, IL: Chicago Business Press.

Fill, C., & Turnbull, S. (2019). Marketing Communications: Touchpoints, Sharing and Disruption. London, UK: Pearson.

Helmold, M. (2022). Strategic Performance Management. Achieving Long-term Competitive Advantage through Performance Excellence. Gewerbestrasse, Switzerland: Springer.

Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.

Lefebvre, V.A. (2001). Algebra of Conscience. Dordrecht, Netherlands: Springer Science.

Переглядів статті: 91
Завантажень PDF: 74
Опубліковано
2023-10-31
Як цитувати
Педченко, Д., & Кривомлін, В. (2023). РОЗВИТОК КОМУНІКАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ ЕФЕКТИВНІСТЮ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА. Економічний простір, (187), 129-133. https://doi.org/10.32782/2224-6282/187-21
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ