СТРАТЕГІЯ І ТАКТИКА КОЛАБОРАЦІЇ СУБ'ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ: КЛАСТЕРИЗАЦІЯ ТА ІНША СПІЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Ключові слова: формат цілей і завдань, стратегії, формат тактики дій, розподіл ресурсів, контроль і оцінка, комунікація і взаємодія

Анотація

Колаборація (або співпраця) між суб'єктами господарювання є важливим елементом бізнес-стратегії та тактики, оскільки синергетичні ефекти, породжені цим явищем, можуть проявлятися у збільшенні конкурентоспроможності суб'єктів господарювання, розвитку їх інноваційності, зниженні операційних ризиків та інших сферах. Наведені вище положення звертають увагу на загальне значення досліджень щодо стратегій та тактик колаборації суб'єктів господарювання. Таким чином, метою цієї статті є визначення особливостей формування стратегій і тактик колаборації суб'єктів господарювання в контексті кластеризації та інших видів спільної діяльності. На основі проведеного дослідження щодо особливостей формування стратегій і тактик колаборації суб'єктів господарювання, зокрема у формі кластерів та інших форм спільної діяльності, було отримано кілька важливих висновків. Зауважимо, що хоча колаборація суб'єктів господарювання може приймати різні форми, формат її стратегії і тактики залишається сталим. Доведено, що класичні елементи стратегії та тактики колаборації охоплюють: коло учасників колаборації, формат цілей і завдань, формат стратегії, формат тактики дій, формат розподілу ресурсів і відповідальності, формат контролю та оцінки, формат комунікації та взаємодії, формат аналізу і корекції стратегії й тактики колаборації. Кожен із наведених елементів, хоча має загальний зміст, набуває індивідуального наповнення, що залежить від форми колаборації. Встановлено, що чим краще класичні елементи стратегії і тактики відповідають формі колаборації, тим вища взаємна користь і синергія від неї. Саме в таких умовах колаборація дозволяє учасникам спільної діяльності отримувати максимальну взаємну користь та синергетичний ефект, який перевищує індивідуальні досягнення. Наприклад, у кластерах різні суб'єкти господарювання можуть спільно використовувати ресурси та знання для спільної розробки інноваційних продуктів. Отримані результати дослідження дозволяють вивчити контекст колаборації суб'єктів господарювання в Україні, зокрема в напрямках кластеризації та іншої спільної діяльності.

Посилання

Voloshina-Siidei V., Yevseeva O., Maslyhan O., Syrtseva S., Nesterenko O., Harkusha S. (2023). Strategic guidelines for the development of the economy in the conditions of global challenges and military aggression (Ukrainian case). Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, vol. 1(48), pp. 219–228.

Koval L.M., Tserklevych V.S., Horun, M.V. (2014). Sakralno-relihiynyy turyzm na Khmelnychchyny: nadbannya istoryko-arkhitekturnoyi spadshchyny [Sacral and religious tourism in Khmelnytskyi region: the acquisition of historical and architectural heritage]. Heohrafiya ta turyzm, vol 27, pp. 119–129.

Krykhivska N.O. (2015). Stratehichne upravlinnya partnerskymy vidnosynamy yak instrument aktyvizatsiyi spivrobitnytstva [Strategic management of partnership relations as a tool for intensifying cooperation]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky. vol. 4, pp. 64–66.

Mahomedova A.M. (2011). Utvorennya stratehichnykh alyansiv yak sposib rozvytku partnerskykh vidnosyn [Formation of strategic alliances as a way of developing partnership relations]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 19, pp. 47–49.

Maslyhan O., Todierishko E., Zhukov S., Kashka M. (2021). Routing for tourist and excursion bureaus based at parametric network models, Economic Annals-XXI, vol. 191(7-8(1)), pp. 100–113.

Pylypenko A.A. (2008). Stratehichna intehratsiya pidpryyemstv: mekhanizm upravlinnya ta modelyuvannya rozvytku [Strategic integration of enterprises: management mechanism and development modeling]. Kharkiv: «INZHEK». (in Ukrainian)

Voloshina-Siidei V., Yevseeva O., Maslyhan O., Syrtseva S., Nesterenko O., Harkusha S. Strategic guidelines for the development of the economy in the conditions of global challenges and military aggression (Ukrainian case). Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2023, vol. 1(48). Р. 219–228.

Коваль Л.М., Церклевич В.С., Горун, М.В. Сакрально-релігійний туризм на Хмельниччини: надбання історико-архітектурної спадщини. Географія та туризм. 2014. Вип. 27. С. 119–129.

Крихівська Н.О. Стратегічне управління партнерськими відносинами як інструмент активізації співробітництва. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. Вип. 4. С. 64–66.

Магомедова А.М. Утворення стратегічних альянсів як спосіб розвитку партнерських відносин. Інвестиції : практика та досвід. 2011. № 19. С. 47–49.

Maslyhan O., Todierishko E., Zhukov S., Kashka M. Routing for tourist and excursion bureaus based at parametric network models. Economic Annals-XXI, 2021, Vol. 191(7-8(1)), pp. 100–113.

Пилипенко А.А. Стратегічна інтеграція підприємств: механізм управління та моделювання розвитку. Харків : ВД «ІНЖЕК», 2008.

Переглядів статті: 84
Завантажень PDF: 82
Опубліковано
2023-10-31
Як цитувати
Коваленко, М., Белоус, К., & Крисюк, Л. (2023). СТРАТЕГІЯ І ТАКТИКА КОЛАБОРАЦІЇ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ: КЛАСТЕРИЗАЦІЯ ТА ІНША СПІЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ. Економічний простір, (187), 55-61. https://doi.org/10.32782/2224-6282/187-9
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ