ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДОЛОГІЇ ФОРСАЙТУ В ОСВІТНІЙ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ
Анотація
У статті розглянуто інвестиційно-інноваційний напрямок розвитку національної економіки через визначення важливості трансформаційних процесів освітньої галузі. Досліджено значення сучасних підходів методології форсайт-технології, представлено основні проблеми, які виявляються за допомогою методології форсайту. Окреслено завдання стратегічного управління освітньої галузі в трансформаційних умовах та європейського вектору розвитку України. Дано визначення поняттю «форсайт». Представлено відмінності методології форсайту у освітній галузі від футурології та стратегічного прогнозування й планування, визначені рівні застосування методології форсайту. Проілюстровано основні напрямки застосування методології форсайту. Скорельовано етапи застосування методології форсайту та проаналізовано позитивні та негативні площини застосування методології форсайту. Дано оцінку методології форсайту.
Посилання
Wells H.G. Wanted – Professors of Foresight! Aired by the BBC on 19 November, 1932. URL: http://foresightinternational.com.au/wp-content/uploads/2015/09/Wells_Wanted_Profs_of_Fsight_1932.pdf.
Квітка С.А. Форсайт в публічному управлінні: методи і перспективи реалізації в Україні. Аспекти публічного правління. 2018. Том 6 № 8. С. 56–70.
United Nations Industrial Development Organization. Technology Foreиight Initiative. Text book. URL: https://www.unido.org/foresight/registration/dokums_raw/volume1_unido_tf_manual.pdf. (дата звернення 11.11.2021).
Practical Guide to Regional Foresight. Published by the European Communities. FOREN. URL: http://foresight.jrc.ec.europa.eu/documents/eur20128en.pdf. (дата звернення 11.11.2021).
Ben R. Martіn Technology Foresіght іn a Rapіdly Globalіzіng Economy, SPRU. Scіence and technology Polіcy research, Unіversіty of Sussex, 1995.
Habegger B. (2010). Strategic forеsight in public policy: reviewing the experiences of the UK, Singapore and the Netherlands. Futures 42, 49–58.
Sysojeva S.O. (2011). Education as the object of the research. Shljakh osvity: naukovo-metodychnyj zhurnal. Kyiv: Ministry of Education and Science of Ukraine, National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Association of the pracivnykiv ghimnazij i licejiv Ukrajiny. № 2. P. 5–11.
Кузьменко О.М. Форсайт для розвитку освіти в середньостоковій і довгостроковій перспективі. Освітологічний дискурс. 2014. № 1 (5). С. 108–116.
Решетняк О.І. Форсайт-методи в управлінні науково-технологічним розвитком. Ефективна економіка. 2019 № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/12_2019/69.pdf. (дата звернення 11.11.2021).
Popper R, Georghiou L, Miles, I. and Keenan M. (2010), Evaluating Foresight: Fully-Fledged Evaluation of the Colombian Technology Foresight Programme (CTFP), Cali: Universidad del Valle. Available at: http://community.iknowfutures.eu/pg/file/popper/view/2204/evaluating-foresight-fullyfledged-evaluation-of-ctfp.
Кірнос І.О. Форсайт як інструмент державного стратегічного планування. Інноваційна економіка. 2013. № 6 (44). С. 31–37.
Форсайт в Україні: Призначення форсайту. URL: http://www.uintei.kiev.ua/page/pryznachennyaforsaytu. (дата звернення 11.01.2021).
Wells H.G. Wanted – Professors of Foresight! Aired by the BBC on 19 November, 1932. URL: http://foresightinternational.com.au/wp-content/uploads/2015/09/Wells_Wanted_Profs_of_Fsight_1932.pdf.
Kvitka S.A. (2018) Forsyth in public administration: methods and prospects for implementation in Ukraine. Aspects of public governance Volume 6 № 8. P. 56–70.
United Nations Industrial Development Organization. Technology Foreight Initiative. Text book. URL: https://www.unido.org/foresight/registration/ dokums_raw/volume1_unido_tf_manual.pdf. (accessed 11 November 2021)
Practical Guide to Regional Foresight. Published by the European Communities. FOREN. URL: http://foresight.jrc.ec.europa.eu/documents/eur20128en.pdf. (accessed 11 November 2021)
Ben R. Martin Technology Foresight in Rapidly Globalizing Economy, SPRU. Science and technology Police research, University of Sussex, 1995.
Habegger B. (2010). Strategic vision in public policy: reviewing the experiences of the UK, Singapore and the Netherlands. Futures 42, 49–58.
Sysojeva S.O. (2011). Education as the object of the research. Shljakh osvity: naukovo-metodychnyj zhurnal. Kyiv: Ministry of Education and Science of Ukraine, National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Association of the pracivnykiv ghimnazij i licejiv Ukrainy. № 2. P. 5–11.
Kuzmenko O.M. (2014). Forsyth for the development of education in the medium and long term. Educational discourse. № 1 (5). Pp. 108–116.
Reshetnyak O.I. (2019) Forsyth-methods in the management of scientific and technological development. Efficient economy. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/12_2019/69.pdf. (accessed 11 November 2021)
Popper R., Georghiou L., Miles, I. and Keenan M. (2010), Evaluating Foresight: Fully-Fledged Evaluation of the Colombian Technology Foresight Program (CTFP), Cali: Universidad del Valle, Available at: http://community.iknowfutures.eu/pg/file/popper/view/2204/evaluating-foresight-fullyfledged-evaluation-of-ctfp.
Kirnos I.O. (2013). Foresight as a tool of state strategic planning. Innovative economy. № 6 (44). Pp. 31–37.
Foresight in Ukraine: Purpose of foresight. URL: http://www.uintei.kiev.ua/page/pryznachennyaforsaytu. (accessed 11 November 2021)