ВИДИ МАРКЕТИНГОВИХ СПОЖИВЧИХ РИЗИКІВ ПІД ЧАС КУПІВЛІ ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ НА ОНЛАЙН-РИНКУ

Ключові слова: маркетинг, споживач, ризик, онлайн-покупка, онлайн-ринок

Анотація

Стаття присвячена вивченню маркетингових споживчих ризиків, які присутні під час купівлі продуктів харчування на онлайн-ринку. Розглянуто підходи науковців до ідентифікації складових частин споживчого ризику та втрат внаслідок ризику. Визначено сутність поняття «споживчий ризик» та запропоновано власне тлумачення споживчого ризику під час онлайн-купівлі продуктів харчування задля розвитку теоретичного базису теорії управління маркетинговими ризиками. Розглянуто концепцію сприйняття маркетингового споживчого ризику як суб’єктивної управлінської категорії. Виокремлено види споживчих ризиків, такі як функціональний, фінансовий, фізичний, часовий, психологічний, соціальний, сервісний. Описано сутність та надано характеристику кожного зі споживчих ризиків, а також визначено наслідки ризику, які необхідно нейтралізувати задля залучення споживачів, зростання їхньої лояльності та підвищення онлайн-продажів.

Посилання

10 основних тенденцій електронної комерції на 2021 рік. UA-RETAIL.COM. URL: https://cutt.ly/MYUre3w (дата звернення: 10.12.2021).

E-commerce України: що, де, коли і чому споживачі купують онлайн. URL: https://rau.ua/novyni/e-commerce-ukraine (дата звернення: 10.12.2021).

Булгакова О.В. Ідентифікація споживчих ризиків в системі маркетингу взаємовідносин. Причорноморські економічні студії. 2017. № 17. С. 95–99.

Ковтун Т.Д., Матвієнко А.П. Сучасний стан і перспективи розвитку світового та вітчизняного ринків електронної комерції. Бізнес-Інформ. 2020. № 4. C. 295–303. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-4-295-303.

Офіційний сайт корпорації “Shopify Inc.”. URL: https://www.shopify.com (дата звернення: 01.12.2021).

Педько И.А. Место концепции воспринимаемого риска в риск-менеджменте промышленных предприятий. Международный союз ученых «Наука Время Приоритет». 2021. № 1 (17). С. 29–30.

Плахтій Ю.Р., Байцар Р.І. Шляхи підвищення ступеня задоволення споживачів та мінімізація ризиків. Якість технологій та освіти. 2013. № 4. С. 15–19.

Старостіна А.О., Кравченко В.А. Маркетингові дослідження: визначення мети та практика розробки анкети (на прикладі ризиків споживачів на ринку вина). Вісник Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. Серія: Економіка. 2015. Вип. 8 (173). С. 6–12.

Старостіна А.О., Кравченко В.А. Ризик-менеджмент: теорія та практика : навчальний посібник. Київ : Політехніка, 2004. 200 с.

Червона О.Ю. Тенденції розвитку електронної комерції. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2020. Вип. 39. С. 65–68. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2020-39-12.

Almousa M. The influence of risk perception in online purchasing behavior: Examination of an early-stage online market. International Review of Management and Business Research. 2014. Vol. 3. Issue 2. Р. 779–787.

Balogh Z., Mészáros K. Consumer Perceived Risk by Online Purchasing: The Experiences in Hungary. Našegospodarstvo / Our economy. 2020. № 66 (3). Р. 14–21. DOI: https://doi.org/10.2478/ngoe-2020-0014.

Hong Z., Yi L. Research on the influence of perceived risk in consumer on-line purchasing decision. Physics procedia. 2012. № 24. Р. 1304–1310. DOI: https://doi.org/10.1016/j.phpro.2012.02.195.

Keisidou E., Sarigiannidis L., Maditinos D. Consumer characteristics and their effect on accepting online shopping, in the context of different product types. International Journal of Business Science & Applied Management. 2011. № 6 (2). P. 31–51.

Mitchell V.W., Greatorex M. Consumer perceived risk in the UK food market. British Food Journal. 1990. Р. 16–22. DOI: https://doi.org/10.1108/00070709010138987.

Munsch A. Millennial and generation Z digital marketing communication and advertising effectiveness: A qualitative exploration. Journal of Global Scholars of Marketing Science. 2018. P. 10–29. DOI: https://doi.org/10.1080/21639159.2020.1808812.

Reisenwitz T.H., Iyer R. Differences in generation X and generation Y: Implications for the organization and marketers. The Marketing Management Journal. 2009. № 19 (2). P. 91–103.

Sreya R., Raveendran P. T. Dimensions Of Perceived Risk in Online Shopping – A Factor Analysis Approach. BVIMSR’s Journal of Management Research. 2016. Т. 8. № 1. Р. 13–18.

Wai K., Dastane O., Johari Z., Ismail N. B. Perceived risk factors affecting consumers’ online shopping behavior. The Journal of Asian Finance, Economics and Business. 2019. № 6 (4). Р. 246–260. DOI: https://doi.org/10.13106/jafeb.2019.vol6.

10 osnovnykh tendentsii elektronnoi komertsii na 2021 rik [10 main trends in e-commerce for 2021]. UA-RETAIL.COM. Available at: https://cutt.ly/MYUre3w (accessed: 10.12.2021).

E-commerce Ukrainy: shcho, de, koly i chomu spozhyvachi kupuiut onlain [E-commerce of Ukraine: what, where, when and why consumers buy online]. Available at: https://rau.ua/novyni/e-commerce-ukraine (accessed: 10.12.2021).

Bulhakova O.V. (2017) Identyfikatsiia spozhyvchykh ryzykiv v systemi marketynhu vzaiemovidnosyn [Identification of consumer risks in the relationship marketing system]. Prychornomorski ekonomichni studii, no. 17, pp. 95–99.

Kovtun T.D., Matviienko A.P. (2020) Suchasnyi stan i perspektyvy rozvytku svitovoho ta vitchyznianoho rynkiv elektronnoi komertsii [Current state and prospects of development of world and domestic e-commerce markets]. Biznes-Inform, no. 4, pp. 295–303. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-4-295-303.

Ofitsiinyi sait korporatsii Shopify Inc. [Official website of Shopify Inc.]. Available at: https://www.shopify.com. (accessed: 01.12.2021).

Ped’ko I.A. (2021) Mesto kontseptsii vosprinimaemogo riska v risk-menedzhmente promyshlennykh predpriyatiy. [The place of the concept of perceived risk in the risk management of industrial enterprises]. Mezhdunarodnyy soyuz uchenykh “Nauka Vremya Prioritet”, no. 1 (17), pp. 29–30.

Plakhtii Yu.R., Baitsar R.I. (2013) Shliakhy pidvyshchennia stupenia zadovolennia spozhyvachiv ta minimizatsiia ryzykiv [Ways to increase customer satisfaction and minimize risks]. Yakist tekhnolohii ta osvity, no. 4, pp. 15–19.

Starostina A.O., Kravchenko V.A. (2015) Marketynhovi doslidzhennia: vyznachennia mety ta praktyka rozrobky ankety (na prykladi ryzykiv spozhyvachiv na rynku vyna) [Marketing research: problem determination and practice of questionnaire development (case of consumers risks at the wine market)]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu im. Tarasa Shevchenka. Seriia: Ekonomika. Vol. 8 (173), pp. 6–12.

Starostina A.O., Kravchenko V.A. (2004) Ryzyk-menedzhment: teoriia ta praktyka: navch. posib. [Risk management: theory and practice]. K.: Politekhnika. (in Ukrainian)

Chervona O.Yu. (2020) Tendentsii rozvytku elektronnoi komertsii [The trends of development of e-commerce]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Vol. 39, pp. 65–68. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2020-39-12.

Almousa M. (2014) The influence of risk perception in online purchasing behavior: Examination of an early-stage online market. International Review of Management and Business Research. Vol. 3. Issue 2, pp. 779–787.

Balogh Z., Mészáros, K. (2020) Consumer Perceived Risk by Online Purchasing: The Experiences in Hungary. Našegospodarstvo / Our economy, no. 66 (3), pp. 14–21. DOI: https://doi.org/10.2478/ngoe-2020-0014.

Hong Z., Yi L. (2012) Research on the influence of perceived risk in consumer on-line purchasing decision. Physics procedia, no. 24, pp. 1304–1310. DOI: https://doi.org/10.1016/j.phpro.2012.02.195.

Keisidou E., Sarigiannidis L., Maditinos D. (2011) Consumer characteristics and their effect on accepting online shopping, in the context of different product types. International Journal of Business Science & Applied Management, no. 6 (2), pp. 31–51.

Mitchell V.W., Greatorex M. (1990) Consumer perceived risk in the UK food market. British Food Journal, pp. 16–22. DOI: https://doi.org/10.1108/00070709010138987.

Munsch A. (2018) Millennial and generation Z digital marketing communication and advertising effectiveness: A qualitative exploration. Journal of Global Scholars of Marketing Science, pp. 10–29. DOI: https://doi.org/10.1080/21639159.2020.1808812.

Reisenwitz T.H., Iyer R. (2009) Differences in generation X and generation Y: Implications for the organization and marketers. The Marketing Management Journal, no. 19 (2), pp. 91–103.

Sreya R., Raveendran P. T. (2016) Dimensions Of Perceived Risk in Online Shopping – A Factor Analysis Approach. BVIMSR’s Journal of Management Research. Vol. 8, no. 1, pp. 13–18.

Wai K., Dastane O., Johari Z., Ismail N. B. (2019) Perceived risk factors affecting consumers’ online shopping behavior. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, no. 6 (4), pp. 246–260. DOI: https://doi.org/10.13106/jafeb.2019.vol6.

Переглядів статті: 205
Завантажень PDF: 235
Опубліковано
2021-12-30
Як цитувати
Капінус, Л. В., & Бойко, І. А. (2021). ВИДИ МАРКЕТИНГОВИХ СПОЖИВЧИХ РИЗИКІВ ПІД ЧАС КУПІВЛІ ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ НА ОНЛАЙН-РИНКУ. Економічний простір, (176), 65-70. https://doi.org/10.32782/2224-6282/176-10
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ