ОЦІНКА ВАРТОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

  • Е. І. Цибульська Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія» https://orcid.org/0000-0002-3374-0801
  • В. С. Шендрик Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія»
Ключові слова: невизначеність, вартість підприємства, оцінка, ризики, коефіцієнт капіталізації, шкала, кількісний та якісний аналіз

Анотація

У статті розглянуто сутність поняття «невизначеність», її типи та види. Вивчено фактори, що визначають невизначеність зовнішнього середовища підприємства. Показано, що невизначеність характеризується такими поняттями, як непередбачуваність, випадковість, неоднозначність, нечіткість. Виконано класифікацію типів невизначеності. Виділяють невизначеність, передумовою якої є умисне або неумисне викривлення інформації індивідом, інституційну, технологічну, організаційну. Досліджено механізм впливу невизначеності на визначення вартості підприємства. Робиться висновок про те, що невизначеність виступає вирішальним фактором під час визначення вартості підприємства (бізнесу). Доведено, що чим більший ступінь невизначеності зовнішнього середовища, в якому функціонує підприємство, тим менше буде його ринкова вартість. Кількісний механізм впливу невизначеності на ринкову вартість здійснюється через коефіцієнт капіталізації. За результатами якісного аналізу виявлено, що невизначеність під час оцінки ринкової ва-ртості українських підприємств значною мірою зумовлена, з одного боку, факторами недостатньої якості вихідних даних, такими як неповнота вихід-них ринкових даних, нерозвиненість українського фондового ринку, а з ін-шого – економетричними, найбільш значущим із яких є моделювання на вибіркових сукупностях.

Посилання

Уэйн Эккерсон. Управление в условиях неопределенности / пер. с англ. Москва : Альпина Бизнес Букс, 2006. – 213 с.

Brandenburger Adam M., Stewart A. Value-based Business Strategy.Jornal of Economics & Management Strategy. 2006. Р. 35–44.

Brandenburger A., Nalebuff B. The Right Game: Use Game Theory to Shape Strategy. Harvard Business Review.July-August 1995. P. 57–71.

Нейман фон Дж., Моргенштерн О. Теория игр и экономическое пове-дение. Москва : Наука, 1970. 254 с.

Shona L. Brown, Shona I. Brown,Kathleen M. Competing on the Edge: Strategy as Structured Chaosona, M. Eisenhardt. HBS Press, 1998. 368 р.

Вербицька Г.Л. Управління економічним ризиком. Фінанси України. 2004. № 4. С. 34–40.

Донець Л.І., Сергеєєва В. Науково-методичний інструментарій управління економічною стійкістю підприємства з урахуванням ризику. Економічний нобелівський вісник. 2014. № 1 (7). С. 148–154.

Донець Л.І., Баранцева С.М. Управління формуванням прибутку підприємства в умовах ринкових форм господарювання : монографія. Донецьк : ДонНУЕТ, 2008. 255 с.

Копитко М.І. Невизначеність як властивість середовища функціонування промислових підприємств. Економічний аналіз. 2014. Том 17. № 2. С. 61–68.

Мельник А.В. Антикризисное управление организацией по слабым сигналам : дис. … канд. экон. наук: 08.00.05, Москва : РГБ, 2003. 188 с.

Цыбульская Э.И., Задорожная А.В. Методологические аспекты управления стоимостью предприятия в условиях неопределенности.Науковий вісник Харківського державного університету. Серія «Економічні науки». 2014. №5. С. 98–103.

Волынская О.А. Сущность и причины неопределенности и риска. Со-временные финансовые отношения: проблемы и перспективы развития : сборник материалов II МНПК. Новосибирск : СГУП, 2015. С. 36–41.

Wayne Eckerson (2006) Upravlenie v usloviyakh neopredelennosti [Harvard Business Review on Managing Uncertainty]. Moscow : Alpina Biznes Buks (in Russian).

Brandenburger Adam M., Stewart A. (2006) Value-based Business Strate-gy.Jornal of Economics & Management Strategy. 2006. Р. 35–44.

Brandenburger A., Nalebuff B. (July-August 1995) The Right Game: Use Game Theory to Shape Strategy. Harvard Business Review. P. 57–71.

Neiman fon Dzh., Morgenshtern O. (1970) Teoriya igr i ekonomicheskoe po-vedenie [Game theory and economic behavior]. Moscow: Nauka. (in Russian).

Shona L. Brown, Shona I. Brown,Kathleen M. (1998) Competing on the Edge: Strategy as Structured Chaosona, M. Eisenhardt. HBS Press.

Verbytska H.L. (2004) Upravlinnia ekonomichnym ryzykom [Economic risk management] Finansy Ukrainy, no. 4, pp. 34–40. (in Ukrainian)

Donets L.I., Serheieieva V. (2014) Naukovo-metodychnyi instrumentarii uprav-linnia ekonomichnoiu stiikistiu pidpryiemstva z urakhuvanniam ryzyku [Scientific and methodological tools for managing the economic stability of the enterprise taking into account the risk]. Ekonomichnyi nobelivskyi visnyk, no. 1(7), pp. 148–154.

Donets L.I., Barantseva S.M. (2008) Upravlinnia formuvanniam prybutku pidp-ryiemstva v umovakh rynkovykh form hospodariuvannia [Management of profit formation of the enterprise in the conditions of market forms of management]. Donetsk: DonNUET. (in Ukrainian)

Kopytko M.I. (2014) Nevyznachenist yak vlastyvist seredovyshcha funktsionuvannia promyslovykh pidpryiemstv [Uncertainty as a property of the environment of industrial enterprises]. Ekonomichnyi analiz, vol. 17, no. 2, pp. 61–68.

Melnik A.V. (2003) Antikrizisnoe upravlenie organizatsiei po slabym sig-nalam [Anti-crisis management of an organization based on weak signals] (PhD Thesis), Moscow : Akademiya upravleniya MVD Rossii.

Tsybulskaya E.I., Zadorozhnaya A.V. (2014) Metodologicheskie aspekty upravleniya stoimostyu predpriyatiya v usloviyakh neopredelennosti [Meth-odological aspects of enterprise value management in conditions of uncer-tainty]. Naukovyi visnyk Kharkivskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky», no. 5, pp. 98–103.

Volynskaia O.A. (2015) Sushchnost i prichiny neopredelennosti i riska [Essence and causes of uncertainty and risk]. Proceeding of the Sovremennye finansovye otnosheniya: problemy i perspektivy razvitiya (Russian, Novosibirsk, December 8, 2015), Novosibirsk: Sibirskii gosudarstvennyi universitet putei soobshcheniia, pp. 36–41.

Переглядів статті: 212
Завантажень PDF: 267
Як цитувати
Цибульська, Е. І., & Шендрик, В. С. (1). ОЦІНКА ВАРТОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ. Економічний простір, (159), 119-123. https://doi.org/10.32782/2224-6282/159-25
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ