ШЛЯХ СПОЖИВАЧА» ЯК КОМПОНЕНТ СТРАТЕГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ

Ключові слова: маркетинг повного цикла, омніканальність, оптиканальність, споживача, стратегічний маркетинг, стратегія розвитку

Анотація

Висока конкурентність, диджиталізація процесів покупки у галузі роздрібної торгівлі, вплив зовнішніх та внутрішніх чинників на діяльність підприємства вимагає пошук нових шляхів вивчення споживача та аналіз поведінки. Роздрібні мережі направлені на формування стратегічних напрямів щодо зміни та адаптації до цих викликів і відповідно створення кращого споживчого досвіду. Персоналізований підхід до формування маркетингової збутової стратегії, а також виокремлення перспектив її удосконалення ґрунтуються на використанні методологічних підходів щодо процесу сегментації споживачів із подальшим прогнозованим впливом на ці сегменти. У рамках даного дослідження висунуто гіпотезу, що споживач використовує обмежену кількість маркетингових каналів одного бренду, надано пропозиції щодо обрання оптиканальної стратегії у найбільш запропонованих релевантних пропозиціях. Проаналізовано основні чинники впливу на формування основної компоненти стратегічного маркетингу повного циклу «шлях споживача» у розрізі омніканальної стратегії торговельних мереж. Визначено основні аспекти отримання споживчого досвіду на основі виявлення точок дотику клієнтів з торговельною мережею через трансформацію маркетингової збутової стратегії торговельних мереж та подальшої її адаптації до потреб споживача. Систематизовано підходи до вивчення споживчого досвіду та застосування результатів аналізу у комунікаційній стратегії підприємств торгівлі у тісному зв’язку з маркетинговими каналами. Побудовано схеми «шлях споживача», які демонструють можливий напрям руху від появи потреби до здійснення купівлі при використанні цифрових маркетингових каналів. Приведено результати оцінювання частотності використання респондентами різних варіантів «шляху споживача» з підтвердженням висунутої гіпотези щодо обрання оптиканальної стратегії. Перспективами подальшого дослідження є розробка методичного інструментарію щодо вибору та реалізації стратегій позиціонування і оцінювання ефективності обраних стратегій, прогнозування наслідків їх впровадження у загальну маркетингову стратегію торговельної мережі.

Посилання

Carbone L.P., Haeckel S.H. Engineering Customer Experiences. Marketing Management Journal, 1994. Vol. 3, p. 1–14.

Schmit B. Managing the brand experience. The Future of Branding, 2015, SAGE Publications India, pp. 177–198.

Seligman J. Customer experience in modern marketing. 2012. Lulu Press. 170 p.

Savytska N., Zhehus О.V., Afanasieva O.P. Trade marketing modern tools and technologies // Managing economic growth: marketing, management, and innovations. 1st ed. / Prague Institute for Qualification Enhancement. Prague, 2016. Р. 545–554.

Garachkovska O., Sytnyk O., Fayvishenko D., Taranskiy I., Afanasieva O., Prosianyk O. / Strategic Management of Brand Positioning in the Market Advances in Science, Technology and Engineering Systems Journal Vol. 6, No. 1, 947–953 (2021). URL: www.astesj.com

Bogomaz N.V., Zozulov O.V. The method of integrated assessment of customer attitudes to the brand. Marketing in Ukraine. 2002. № 6. P. 30–33.

The future of retail 2030 is the technology of accelerating change, or how we will make purchases in 2030. CBRE Ukraine. URL: https://cbre-expandia.com/maybutnye-riteylu-2030-tehnologiya-priskorennya-zmin-abo-yak-mi-budemo-zidysnyuvati-pokupki-v-2030/

Customer sentiment of Ukrainians in 2020. Delloite study. URL: https://www2.deloitte.com/en/en/pages/press-room/press-release/2021/2020-customer-behavior-in-ukraine.html

Xiaoming Zhu, Bingying Song, Yingzi Ni, Yifan Ren, Rui Li The O2O Model – From Online/Offline to the O2O Model. Business Trends in the Digital Era. Evolution of Theories and Applications, 2016. Р. 191–212.

On-line shopping in Ukrainian: what more often Ukrainians buy on-line and what stops them from online shopping. URL: https://tns-ua.com/news/on-line-shopping-po-ukrainski-chto-chashhe-ukraintsyi-pokupayut-on-line-i-chto-ih-ostanavlivaet-ot-internet-pokupok

Romanchenko T.V. Marketing sales strategy of the retail network. Dissertation for the degree of Doctor of Philosophy. Kyiv: KNTEU, 2020.

McKorkle S. Why email marketing is still in style and thriving. URL: https://venturebeat.com/2015/03/05/why-email-marketing-is-still-in-style-and-thriving

Maechler N., Neher K, Park R. From touchpoints to journeys: Seeing the world as customers do. URL: https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/from-touchpoints-to-journeys-seeing-the-world-as-customers-do

Переглядів статті: 239
Завантажень PDF: 197
Опубліковано
2021-07-02
Як цитувати
Файвішенко, Д. С., Романченко, Т. В., & Кармазинова, В. Д. (2021). ШЛЯХ СПОЖИВАЧА» ЯК КОМПОНЕНТ СТРАТЕГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ. Економічний простір, (170), 55-60. https://doi.org/10.32782/2224-6282/170-10
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають