ОЦІНКА ВПЛИВУ КОРПОРАТИВНОЇ РЕПУТАЦІЇ НА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА

  • Г. Л. Волохова Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0000-0002-2986-6129
Ключові слова: конкурентоспроможність, корпоративна репутація, корпоративна ідентичність, пивоварна галузь, «Карлсберг Україна»

Анотація

У статті концептуалізовано поняття корпоративної репутації та розглянуто його зв’язок із суміжними поняттями корпоративної ідентичності та іміджу. Згідно з результатами дослідження, репутація є наслідком усталених довготривалих колективних суджень стейкхолдерів про компанію, що сформовані на основі її унікальних характеристик із метою забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Емпіричним складником дослідження слугує проведений аналіз взаємозв’язку між корпоративною репутацією, відповідно до даних національного рейтингу з управління корпоративною репутацією «Репутаційні активісти», та конкурентоспроможністю підприємства, що була визначена на базі побудованих автором моделей кореляційно-регресійного взаємозв’язку на прикладі однієї з компаній – лідерів пивоварної галузі України Carlsberg Ukraine.

Посилання

Востряков О.В., Волохова Г.Л. Структурний підхід до визначення видів корпоративної ідентичності підприємства. Стратегія економічного розвитку України. 2020. Т. 47. С. 42–56. DOI: https://doi.org/10.33111/sedu.2020.47.042.056.

Гребешкова О.М. Ділова репутація компанії: чинники формування та їх аналітична характеристика. Економіка та підприємництво. 2010. Вип. 25. С. 54–62.

Дерев'янко О.Г. Методичні основи національного рейтингу якості управління репутацією. Стратегія економічного розвитку України. 2015. № 36. С. 13–25. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/seru_2015_36_4.

Єріна А.М., Пальян З.О. Статистика : підручник. Київ : КНЕУ, 2010. 351 с.

Мануйлович Ю.М. Дослідження сутності та трактування поняття конкурентоспроможності підприємства. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. № 4. С. 274–282. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mimi_2013_4_28.

Про судову практику у справах про захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації фізичної та юридичної особи : Постанова Пленуму Верховного Суду України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v_001700-09#Text (дата звернення: 26.04.2021).

Рєпіна І.М. Ділова репутація підприємства: етимологія та оцінювання нематеріального активу. Економіка підприємства: теорія і практика. Спец. вип. : у 2-х ч. 2010. Ч. 1. С. 155–169.

Рєпіна І.М., Ковтун В.П. Компаративний аналіз ділової репутації підприємства. Теоретичні та прикладні питання економіки. 2012. Вип. 27(1). С. 237–242. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tppe_2012_27(1)__31.

Шмойлова Р.А. Теория статистики : учебник. Москва : Финансы и статистика. 1999. 560 с.

Филюк Г.М. Проблеми та шляхи підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств в умовах глобалізації. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2013. Вип. 10. С. 5–8. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKNU_Ekon_2013_10_3.

Янковий О.Г. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка рівня та напрями підвищення : монографія. Одеса : Атлант, 2013. С. 470.

Balmer, J.M.T. and Greyser, S.A. (2006). Corporate marketing: Integrating corporate identity, corporate branding, corporate communications, corporate image and corporate reputation. European Journal of Marketing. № 40(7/8). Р. 730–741. DOI: https://doi.org/10.1108/03090560610669964.

Bromley, D. (2000). Psychological Aspects of Corporate Identity, Image and Reputation. Corporate Reputation Review. № 3. Р. 240–252. DOI:10.1057/palgrave.crr.1540117.

Carlsberg Ukraine. Річні звіти. Окрема фінансова звітність та звіт незалежного аудитора, 2015–2019. URL: https://carlsbergukraine.com/kompan-ya/akts-oneram/.

Churchill, G. (1979). A Paradigm for Developing Better Measures of Marketing Constructs. Journal of Marketing Research. № 16(1). Р. 64–73. DOI: https://doi.org/10.2307/3150876.

Derevianko, O. (2019). Reputation stability vs anti-crisis sustainability: Under what circumstances will innovations, media activities and CSR be in higher demand? Oeconomia Copernicana. № 10(3). Р. 511–536. DOI:10.24136/oc.2019.025.

Dowling G. (2016). Winning the Reputation Game: Creating Stakeholder Value and Competitive Advantage (Illustrated ed.). The MIT Press. 280 p.

Fombrun, C., Ponzi, L. & Newburry, W. (2015). Stakeholder Tracking and Analysis: The RepTrak® System for Measuring Corporate Reputation. Corporate Reputation Review. № 18. Р. 3–24. DOI: https://doi.org/10.1057/crr.2014.21.

Foroudi, P., Melewar, T. C., & Gupta, S. (2014). Linking corporate logo, corporate image, and reputation: An examination of consumer perceptions in the financial setting. Journal of Business Research. № 67(11). Р. 2269–2281. DOI: 10.1016/j.jbusres.2014.06.015.

Foroudi, Pantea., Jin, Zhongqi., Gupta, Suraksha., Melewar, T.C., & Foroudi. Mohammad. Mahdi. (2016). Influence of innovation capability and customer experience on reputation and loyalty. Journal of Business Research. № 69(11). Р. 4882–4889. DOI:

https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.04.047.

Fyliuk, H., Honchar, I., & Kolosha, V. (2019). The Interrelation between Economic Growth and National Economic Competitiveness: The Case of Ukraine. Journal of Competitiveness. № 11(3). Р. 53–69. DOI: https://doi.org/10.7441/joc.2019.03.04.

Hatch, M.J. & Schultz, M. (2001). Are the strategic stars aligned for your corporate brand? Harvard Business Review. № 79(2). Р. 129–134.

He, Hongwei. (2012). Corporate identity anchors: a managerial cognition perspective. European Journal of Marketing. № 46(5). Р. 609–625. DOI: https://doi.org/10.1108/03090561211212449.

Kim, S.B., Kim, D.Y. (2016). The influence of corporate social responsibility, ability, reputation, and transparency on hotel customer loyalty in the U.S.: a gender-based approach. Springer Plus. № 5. Р. 1537. DOI: https://doi.org/10.1186/s40064-016-3220-3.

Kitchen, Philip. J., Tourky, Marwa. E., Dean, Dianne. & Shaalan, Ahmed. S. (2013). Corporate Identity Antecedents and Components: Toward a Theoretical Framework. Corporate Reputation Review. № 16. Р. 263–284. DOI: https://doi.org/10.1057/crr.2013.18.

Melewar, T.C. (2008). Facets of Corporate Identity, Communication, and Reputation. Routledge. 256 p.

Pimenova, O., Fyliuk, H., & Pimenov, S. (2020). Model of assessment of competitiveness and sustainable development of ukrainian agricultural enterprises. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development. № 42(3). Р. 330–338. DOI:

https://doi.org/10.15544/mts.2020.33.

Podnar, K., & Golob, U. (2017). The Quest for the Corporate Reputation Definition: Lessons from the Interconnection Model of Identity, Image, and Reputation. Corporate Reputation Review. № 20. Р. 186–192. DOI: https://doi.org/10.1057/s41299-017-0027-2.

Ravasi, D., Rindova, V., & Stigliani, I. (2019). The Stuff of Legend: History, Material Memory and the Temporality of Identity Construction. Academy of Management Journal. № 62(5). https://doi.org/Р. 1523–1555. DOI: 10.5465/amj.2016.0505.

van Riel, C.B.M., & Balmer, J.M.T. (1997). Corporate identity: the concept, its measurement and management. European Journal of Marketing. № 31(5/6). Р. 340–355. DOI: https://doi.org/10.1108/eb060635.

Vostriakov, O., & Volokhova, G. (2021). Conceptualization of the corporate identity, image, and reputational studies. European journal of economics and management. № 7(1). Р. 113–121. DOI: https://doi.org/10.46340/eujem.2021.7.1.15.

Vostriakov, O., & Volokhova, G. (2021). Conceptualization of the corporate identity, image, and reputational studies. European journal of economics and management, 7(1), 113–121. DOI: https://doi.org/10.46340/eujem.2021.7.1.15

Grebeshkova O.M., & Shymanska O.V. (2010). Business reputation of the company: factors of formation and their analytical characteristics. Economics and Entrepreneurship: Coll. Science. works of young scientists and graduate students, Kyiv: KNEU, 25, 54–62.

Derevianko, O. (2015). Methodological basis of the National Rating of Reputation Management. Strategy of the Economic Development of Ukraine, 36, 13-26.

Ierina A.M., & Palian Z.O. (2010). Statistics. Kyiv: KNEU. 351 p.

Manuilovych Y.M. (2013). Research of essence and interpretation of the concept of enterprise competitiveness. Marketing and innovation management, 4, 274–282. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mimi_2013_4_28

On Judicial Practice in Cases Concerning Protection of Dignity and Quality of the Physical Person, and Business Reputation of the Physical and Legal Person. Resolution of the Plenum of the Supreme Court of Ukraine. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v_001700-09#Text

Riepina, I.M. (2010). Dilova reputatsiia pidpryiemstva: etymolohiia ta otsiniuvannia nematerialnoho aktyvu. Formuvannia rynkovoi ekonomiky: zb. nauk. prats, , vol. 1, KNEU, Kyiv, Ukraine, pp. 155-169.

Riepina, I.M., & Kovtun V.P. (2012). Comparative analysis of the business reputation of the enterprise. Theoretical and applied issues of economics, 27(1), 237–242. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tppe_2012_27(1)__31.

Shmoilova, R.A. (Ed.). (1999). The theory of statistics. M.: Finance and statistics 560 p.

Fyliuk H.M. (2013) Problems and ways to increase the competitiveness of domestic enterprises in the context of globalization. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv, Economy, 10, 5–8. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKNU_Ekon_2013_10_3

Yankovskyi I.G. (2013). Competitiveness of the enterprise: assessment of the level and directions of improvement (Monograph). Odessa: Atlant. 470 p.

Balmer, J.M.T. and Greyser, S.A. (2006). Corporate marketing: Integrating corporate identity, corporate branding, corporate communications, corporate image and corporate reputation. European Journal of Marketing, 40 (7/8), 730-741. DOI:10.1108/03090560610669964

Bromley, D. (2000). Psychological Aspects of Corporate Identity, Image and Reputation. Corporate Reputation Review 3, 240–252 DOI: https://doi.org/10.1057/palgrave.crr.1540117

Carlsberg Ukraine. Annual reports, financial statements and an independent auditor's report, 2015-2019. URL: https://carlsbergukraine.com/kompan-ya/akts-oneram/

Churchill, G. (1979). A Paradigm for Developing Better Measures of Marketing Constructs. Journal of Marketing Research, 16(1), 64–73. DOI: https://doi.org/10.2307/3150876

Derevianko, O. (2019). Reputation stability vs anti-crisis sustainability: Under what circumstances will innovations, media activities and CSR be in higher demand? Oeconomia Copernicana, 10(3), 511–536. DOI:.24136/oc.2019.025

Dowling G. (2016). Winning the Reputation Game: Creating Stakeholder Value and Competitive Advantage (Illustrated ed.). The MIT Press. 280 p.

Fombrun, C., Ponzi, L. & Newburry, W. (2015). Stakeholder Tracking and Analysis: The RepTrak® System for Measuring Corporate Reputation. Corporate Reputation Review, 18, 3–24. DOI: https://doi.org/10.1057/crr.2014.21

Foroudi, P., Melewar, T. C., & Gupta, S. (2014). Linking corporate logo, corporate image, and reputation: An examination of consumer perceptions in the financial setting. Journal of Business Research, 67(11), 2269–2281. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2014.06.015

Foroudi, Pantea., Jin, Zhongqi., Gupta, Suraksha., Melewar, T.C., & Foroudi. Mohammad. Mahdi. (2016). Influence of innovation capability and customer experience on reputation and loyalty. Journal of Business Research, 69(11), 4882–4889. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.04.047

Fyliuk, H., Honchar, I., & Kolosha, V. (2019). The Interrelation between Economic Growth and National Economic Competitiveness: The Case of Ukraine. Journal of Competitiveness, 11(3), 53–69. DOI: https://doi.org/10.7441/joc.2019.03.04

Hatch, M.J. & Schultz, M. (2001). Are the strategic stars aligned for your corporate brand?. Harvard Business Review, 79(2), 129–134.

He, Hongwei. (2012). Corporate identity anchors: a managerial cognition perspective. European Journal of Marketing, 46(5), 609–625 DOI: https://doi.org/10.1108/03090561211212449.

Kim, S.B., Kim, D.Y. (2016). The influence of corporate social responsibility, ability, reputation, and transparency on hotel customer loyalty in the U.S.: a gender-based approach. Springer Plus, 5, 1537. DOI: https://doi.org/10.1186/s40064-016-3220-3

Kitchen, Philip. J., Tourky, Marwa. E., Dean, Dianne. & Shaalan, Ahmed. S. (2013). Corporate Identity Antecedents and Components: Toward a Theoretical Framework. Corporate Reputation Review, 16, 263–284. DOI: https://doi.org/10.1057/crr.2013.18

Melewar, T.C. (2008). Facets of Corporate Identity, Communication, and Reputation. Routledge. 256 p.

Pimenova, O., Fyliuk, H., & Pimenov, S. (2020). Model of assessment of competitiveness and sustainable development of ukrainian agricultural enterprises. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development, 42(3), 330–338. DOI: https://doi.org/10.15544/mts.2020.33

Podnar, K., & Golob, U. (2017). The Quest for the Corporate Reputation Definition: Lessons from the Interconnection Model of Identity, Image, and Reputation. Corporate Reputation Review, 20, 186–192. DOI: https://doi.org/10.1057/s41299-017-0027-2

Ravasi, D., Rindova, V., & Stigliani, I. (2019). The Stuff of Legend: History, Material Memory and the Temporality of Identity Construction. Academy of Management Journal 62(5), 1523–1555. DOI: https://doi.org/10.5465/amj.2016.0505

van Riel, C.B.M., & Balmer, J.M.T. (1997). Corporate identity: the concept, its measurement and management. European Journal of Marketing, 31 (5/6), 340–355. DOI: https://doi.org/10.1108/eb060635

Vostriakov, O.V., & Volokhova, G.L. (2020). Structural approach to the corporate identity types analysis. Strategy of Economic Development of Ukraine, 47, 42–56. DOI: https://doi.org/10.33111/sedu.2020.47.042.056

Переглядів статті: 178
Завантажень PDF: 153
Опубліковано
2021-04-30
Як цитувати
Волохова, Г. Л. (2021). ОЦІНКА ВПЛИВУ КОРПОРАТИВНОЇ РЕПУТАЦІЇ НА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА. Економічний простір, (168), 49-54. https://doi.org/10.32782/2224-6282/168-8
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ