МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ КРИЗОЮ ДЛЯ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ ПІД ЧАС КОВІД-19

Ключові слова: коронавірус, управління кризами, готелі, індустрія гостинності, кризові моделі

Анотація

Глобальна коронавірусна криза торкнулася багатьох сфер економіки, включаючи готельну індустрію. У більшому масштабі всі сектори туристичної галузі зазнали сильних наслідків. Оскільки готельна індустрія є частиною економічного зростання і має значну частку у світовій економіці, необхідно розробити інструменти для створення та впровадження функціональної моделі управління кризовими ситуаціями для індустрії гостинності у всьому світі. Складність коронавірусної кризи в умовах глобальної економіки полягає в першу чергу у тому, що її складно оцінити лише з однієї сфери впливу, оскільки поширення коронавірусу в світі спричинило низку менших криз, в тому числі кризу людської свідомості, коли туристи відмовляються подорожувати, вбачаючи у цьому ризики для свого здоров’я. Крім цього, відсутність практичних моделей управління кризою, які могли б бути використані в даному випадку, лише погіршує ситуацію. На жаль, нинішні моделі антикризового управління, які пропонуються науковими дослідженнями, не довели свою ефективність у сучасній ситуації. Домогосподарствам та економікам залишається самостійно управляти кризовою ситуацією та створювати власні діючі моделі управління кризовими ситуаціями. Багато компаній на власний ризик створюють моделі виходу із ситуації. Однак, запропоновані моделі можуть не підходити готелям різних категорій в залежності від їх розміру, масштабу, або місцезнаходження. Саме тому виникає потреба у виявленні загальних елементів для створення моделі універсального типу, яка могла б слугувати основою для прикладних моделей управління кризою кожним окремим господарським суб’єктом. На основі досліджень у цій галузі ми проаналізували ситуацію та запропонували інструменти для створення діючої моделі управління кризисними ситуаціями для готелів та інших закладів розміщення. Наведено приклади антикризових моделей, що застосовуються готелями вже на даний момент. Проаналізовано пристосованість різних типів антикризових моделей управління до сучасної кризової ситуації, що викликана розповсюдженням коронавірусу у світі. Стаття має практичне застосування і може бути використана готельними операторами як орієнтир.

Посилання

Alves, Jose C., Lok, Tan Cheng, Luo, YuBo, & Hao, Wei (2020). Crisis Management for Small Business during the COVID-19 Outbreak: Survival, Resilience and Renewal Strategies of Firms in Macau. Researchsquare. URL: https://assets.researchsquare.com/files/rs-34541/v1/89be2a22-6732-4e73-91f4-4c02ce2e7785.pdf (accessed October 07, 2020).

Bhattacharya, Avik (2020). Hospitality Industry After Covid-19: How to Survive? EHL Insights. Ecole Hoteliere de Lausanne. URL: https://hospitalityinsights.ehl.edu/hospitality-covid19-crisis (accessed October 07, 2020).

Gursoy, Dogan, & G. Chi, Christina (2020). Effects of COVID-19 pandemic on hospitality industry: review of the current situations and a research agenda. Journal of Hospitality Marketing and Management. Vol. 29 (5), pp. 527–529. URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/19368623.2020.1788231, doi. 10.1080/19368623.2020.1788231 (accessed October 07, 2020).

Ioannides, Dimitri, & Gyimothy, Szilvia (2020). The COVID-19 crisis as an opportunity for escaping the unsustainable global tourism path. Tourism Geographies. Vol. 22 (3), pp. 624–632. URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14616688.2020.1763445, doi: 10.1080/14616688.2020.1763445 (accessed October 07, 2020).

Katsadze, Beka, & Milojevic, Daniel (2020). Social Sustainability in COVID-19 Crisis: The Case of the Hotel Industry. Master Thesis. Uppsala University, Gotland. URL: http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1441677/FULLTEXT01.pdf (accessed October 07, 2020).

Khazami, Nesrine, Lakner, Zoltan, & Nefzi, Ayoub (2020). Pandemic and tourism: Re-preparation of tourism post COVID-19. Journal of Hotel and Business Management, vol. 9, (198). doi: 10.35275/2169-0286.20.9.198. URL: https://www.longdom.org/open-access/pandemic-and-tourism--repreparation-of-tourism-post-covid-19.pdf (accessed October 07, 2020).

Krishnan, Vik, Mann, Ryan, Seitzman, Nathan, &Wittkamp, Nina (2020). Hospitality and COVID-19: How long until ‘no vacancy’ for US hotels? McKinsey&Company. Travel, Logistics & Infrastructure Practuce. URL: https://www.mckinsey.com/~/media/McKinsey/Industries/Travel%20Transport%20and%20Logistics/Our%20Insights/Hospitality%20and%20COVID%2019%20How%20long%20until%20no%20vacancy%20for%20US%20hotels/Hospitality-and-COVID-19-How-long-until-no-vacancy-for-US-hotels-vF.pdf (accessed October 07, 2020).

Voitika, Alisa (2020). Hotels in crisis can still win: how to adjust strategies without jeopardizing your future. Triptease. URL: https://triptease.com/blog/hotels-coronavirus-crisis-strategy/ (accessed October 07, 2020).

Переглядів статті: 614
Завантажень PDF: 510
Як цитувати
Петрук, Т. М. (1). МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ КРИЗОЮ ДЛЯ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ ПІД ЧАС КОВІД-19. Економічний простір, (159), 102-106. https://doi.org/10.32782/2224-6282/159-21
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ