ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ ОЛІЙНИХ КУЛЬТУР

  • І.В. Чехова Національна академія аграрних наук України
  • С.А. Чехов Національна академія аграрних наук України
Ключові слова: ринок, олійні культури, суб’єкти ринку, конкуренція, ринкове середовище

Анотація

Стаття присвячена дослідженню економічної категорії ринку олійних культур. Різноманітність напрямків наукових досліджень, що торкаються сфери ринку олійних культур свідчить про те, що економічні відносини в цій царині привертають значну увагу науковців. Популяризація публікацій даної тематики зумовлена масштабністю переробки та експорту продукції олійних культур, збільшенням посівних площ і обсягів виробництва продукції олійних культур. Зазначається, що вітчизняний аграрний ринок відводить ринку олійних культур особливе місце, тому що ринок олійних культур виконує важливу роль потужного експортного двигуна економіки країни. Узагальнено теоретичні положення і напрацювання вітчизняної економічної науки щодо функціонування ринку олійних культур. Акцентовано увагу на місці ринку олійних культур в системі аграрного ринку. Ринок олійних культур є складовою частиною аграрного ринку, ринку засобів виробництва, ринку землі, ринку фінансів, ринку праці, ринку інформаційних технологій, ринку насіння.

Посилання

Аграрна реформа в Україні / [П.І. Гайдуцький, П.Т. Саблук, Ю.О. Лупенко та ін.]; за ред. П.І. Гайдуцького. – К.: ННЦ ІАЕ, 2005. – 424 с.

Лупенко Ю. Пріоритетні напрями інноваційної діяльності в аграрній сфері України / Ю. Лупенко // Економіка АПК. – 2014. - №12 . - С. 5-11.

Малік М.Й. Інститути та інституції у розвитку аграрної сфери економіки / М.Й. Малік, О.Г. Шпикуляк // Економіка АПК. – 2011. -№7. – С. 169-176.

Шпичак О.М. Економічні механізми державного регулювання ринків сільськогосподарської продукції та їх проблеми / О.М. Шпичак // Економіка АПК. – 2011. - №2. – С. 150-155.

Шпикуляк О.Г. Інституційне регулювання як детермінанта формування інноваційної моделі розвитку аграрної сфери / О.Г. Шпикуляк, Л.І. Курило, О.М. Супрун // Облік і фінанси АПК. – 2011 - №2. – С. 106-112.

Нелеп В.М. Тенденції розвитку сільського госпордарства в Україні і світі / В.М. Нелеп // Економіка АПК. – 2015. - №7. - С. 100-105.

Молдован Л.В. Інноваційні трасформації аграрного сектору економіки: моногр. / [О.В. Шубравська, Л.В. Молдаван, Б.Й. Пасхавер та ін.]; за ред. О.В. Шубравської; Ін-т екон. та прогнозув. – Київ, 2012.

Гусєва І.Ю. Інтелектуальні ресурси в процесі формування частки ринку підприємств олійно-жирової промисловості / І.Ю. Гусєва // Агросвіт. – 2013. - №6. – С.65-68.

Гусєва І.Ю. Особливості формування інтелектуальних ресурсів підприємств олійно-жирової промисловості в зовнішньому середовищі їх функціонування / І.Ю. Гусєва // Агросвіт. – 2013. - №5. – С. 49-52.

Тонюк М.О. Шляхи підвищення економічної ефективності виробництва насіння олійних культур у регіоні / М.О. Тонюк, С.М. Концеба // Економіка АПК. - 2015. - №3. - С. 28-33.

Кузьминська Н.Л. особливості функціонування олійно-жирової галузі України / Н.Л. Кузьмінська // Економіка АПК. – 2011. - №12. – С. 161-165.

Новосьолов А. Олійні: на що поставити? / А. Новосьолов // The Ukrainian farmer, березень, 2016. – С. 90-92.

Саква О.В. Формування структури виробництва на ринку олійних культур / О.В. Саква // Агросвіт. – 2009. - №12. – С. 30-32

Чехова І.В. Перспективи розвитку ринку основних олійних культур / І.В. Чехова, І.О. Кислицька, Т.З. Таранюк // Економіка АПК. – 2012. – №6. – С.43-48.

Тартаковський О. Олійна культура №1 / О. Тартаковський // Аграрний тиждень. – 2014 - №13 (286).

Пузік В.К. Стан і перспективи вирощування та формування ринку соняшнику в Україні/ В.К. Пузік, В.М. Петров, Я.В. Бабарика // Посібник українського хлібороба. – 2014. - № 2. – С. 46-50.

Platonova A. Ukrainian market of sunflower seed - threats and prospects [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.apkinform.com/en/exclusive/topic/1014389#.VIbtfckl2M8.

Чалий А.А. Формування ринку сої та продуктів її переробки в Україні / А.А. Чалий. [Електр. ресурс]. - Режим доступу: http://www irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21CO.

Бойко О.О. Економіко-математична модель оптимального розміру посівних площ сої в Україні / О. О. Бойко // Агросвіт. - 2015. - №2. - С. 15-18.

Підлубна О.Д. Економічна ефективність виробництва насіння сої на регіональному рівні / О.Д. Підлубна, С.М. Концеба // Економіка АПК. - 2015. - №1. - С.14-20.

Дерев'янський В. Экологическая соя по-хмельницки / В. Дерев'янський. [Електр. ресурс]. - Режим доступу: http:// http://www.zerno-ua.com/?p=13232

Бурка А. Соя в Україні / А.Бурка // Зерно. - № 3 (108). – С. 120-123.

Супіханов Г.Б. Кон'юнктура ринку ріпаку та умови підвищення ефективності його виробництва: дис. … канд. екон. наук: 08.06.01 / Національний аграрний ун-т. / Г.Б. Супіханов. - К., 2003 – 192 с.

Маслак О.М. Ринок ріпаку: попит перевищує пропозицію / О. Маслак // Агробізнес сьогодні. – 2011. - № 15-16 (215). – С. 28-32.

Шпичак О.М. Теоретико-методологічні аспекти ціноутворення на сільськогосподарську продукцію / О.М. Шпичак // Економіка АПК. – 2012. – №8. – С. 3-10.

Боднар О.В. Функціонування механізму ціноутворення на продукцію рослинництва в умовах невизначеності та ризику / О.В. Боднар // Економіка та управління АПК; зб. наук. праць БНАУ. 2015. - №1 (119). – С. 33-35.

Гойсюк А.В. Формування ціни на насіння ріпаку : Електр. режим доступу: http:khntusg.com.ua.

Мазаракі А.А. Внутрішній ринок України в умовах дисбалансів між виробництвом і споживанням / Мазаракі А.А., ЛАГУТІН В. Д. // Економіка України. – 2016. - №4 (653). - С. 4-19.

Радаев В.В. Как организуется рыночное взаимодействие. – М. : Высшая школа экономики, 2010. – 60 с.

Атамась Г.П. Теоретико-методологічні основи розвитку регіонального овочевого ринку/ Г.П. Атамась // Науково-виробничий журнал «Держава та регіони». Серія Економіка та підприємництво. Запоріжжя: ЗІДМУ. – 2006. - №6. – С. 23-25.

Дудар В.Т. Організаційно-економічні засади формування аграрного ринку конкурентоспроможної продукції / В.Т. Дудар // Вісник Тернопільського державного економічного університету. – 2006. – Вип. 2. – С. 129-136.

Коваленко Ю. Предпосылки и пути перехода предприятий АПК у рыночным отношениям // АПК: экономика, управление. – 1990. - №9. – С. 41-44.

Левківська Л. М. Теоретичні засади формаування інфраструктури аграрного ринку / Л.М. Левківська // Вісн. Львів. Держ. Аграр. Ун-ту: Економіка АПК. – 2002. - №9. – С. 415-420.

Мацибора В.І. Економіка сільського господарства: Підручник для студ. вузів. – К.: Вища шк., 1994. – 415 с.

Рыночная экономика: 200 терминов. / Под ред. Г.Я. Кипермана. – М.: Политиздат. 1991. – 224 с.

Фатхутдинов Р.А. Стратегический маркетинг: Учебник. – М.: ЗАО «Бизнес школа». – 2000. – 640 с.

Чехова І.В. Пропозиції щодо підвищення економічної ефективності виробництва олійних культур Електр. Режим доступу: http://imk.zp.ua/images/doc/propozucii_chehova.pdf.

Переглядів статті: 97
Завантажень PDF: 53
Опубліковано
2018-06-05
Як цитувати
Чехова, І., & Чехов, С. (2018). ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ ОЛІЙНИХ КУЛЬТУР. Економічний простір, (134), 70-78. вилучено із http://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/245
Розділ
ПРОБЛЕМИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ТА РЕГІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ