НАПРЯМИ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ В СВІТОВИЙ РИНОК ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

  • О.О. Скарга Маріупольський державний університет
Ключові слова: глобалізація, міжнародний туризм, транспортна інфраструктура, інтеграція, транспортно-логістична система

Анотація

Зважаючи на активізацію процесів глобалізації, забезпечення інтеграції держави до міжнародного ринку туристичних послуг виступає одним із стратегічних завдань розвитку туристичної галузі України. Це має передбачати активізацію державної політики у сфері туризму, здійснення додаткового стимулювання підприємств галузі при дотриманні умов ринкової конкуренції. Враховуючи стратегічний курс держави на інтеграцію в євроструктуру, постає питання виявлення шляхів включення України в европейську та світову транспортно- логістичні системи. Метою роботи є аналіз розвитку міжнародного туристичного ринку, визначення напрямів інтеграції України у світовий туристичний ринок в умовах глобалізації. В статті проаналізована динаміка міжнародних туристичних потоків, визначено обсяги та структуру світового експорту туристичних послуг. Виявлено місце України на міжнародному туристичному ринку. В роботі відзначено, що в сучасних умовах розвитку міжнародного туризму суттєво підвищується роль цінового фактора. При цьому на вартість туристичного продукту, який пропонується турфірмами, впливає вартість транспортних перевезень, яка залежить від розвитку транспортної інфраструктури. Зважаючи на це, надано характеристику головних транснаціональних осей Єврологістики (ТОЄ) в контексті подальшого розширення Євросоюзу і продовження ТОЄ в сусідні країни й регіони у ХХІ ст. Визначено напрями інтеграції України в пан’європейську транспортно-логістичну систему. Результати роботи можуть використані у подальших наукових дослідженнях і практичних розробках у сфері визначення напрямів включення країн до процесів транснаціоналізації міжнародного ринку туристичних послуг в умовах глобалізації.

Посилання

Абдулгазис В. Анализ динамики экпорта и импорта туристичнских услуг / В. Абдулгазис, А. Чалбаш // Теория и практика современной науки. – N6 (24), 2017.

Булатова О.В. Особливості транснаціоналізації світового туристичного ринку / О.В. Булатова, Я.А.Дубенюк // Вісник ДІТБ. Серія: Економіка, організація та управління підприємствами туристичної індустрії та туристичної галузі в цілому. – 2009. – N13. – С. 163-170.

Гайдук А.Б. Інтегрований туристичний концерн – сучасна форма туристичного підприємства в умовах глобалізації / А.Б. Гайдук // Регіональна економіка. – 2006. – N12. – С. 204-211.

Мацука В.М. Транснаціоналізація туризму в умовах сучасності/ В.М. Мацука // Вісник Одеського національного університету імені І.І. Мечникова. Серія «Економіка». – Одеса: ОНУ імені І.І. Мечникова, 2017. – Том 22 - Вип.4 (57). – с. 21-25.

Мальська М.П. Міжнародний туризм і сфера послуг / М.П.Мальська, Н.В.Антонюк, Н.М. Ганич. – К.: Знання, 2008. – 661с.

Новикова А.М. Розвиток Пан’європейської мережі міжнародних транспортних коридорів умовах розширення ЄС / А.М. Новикова // Актуальні проблеми міжнародних відносин. – К.: КІМВ КНУ ім. Тараса Шевченка, 2007. – Вип. 66. –Ч.ІІ. – С. 74-76. 3

ПравикЮ.М. Маркетинг туризму. / Ю.М. Правик. – К.: Знання, 2008. – 303с.

Смирнов І.Г. Логістика туризму / І.Г. Смирнов. – К.: Знання, 2009. – 444с.

Офіційний сайт Державної служби статистики України (Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.ukrstat.org.ua

Переглядів статті: 400
Завантажень PDF: 372
Опубліковано
2018-02-27
Як цитувати
Скарга, О. (2018). НАПРЯМИ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ В СВІТОВИЙ РИНОК ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ. Економічний простір, (130), 36-49. вилучено із http://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/185
Розділ
МІЖНАРОДНА ЕКОНОМІКА І ЗМІНИ ГЕОЕКОНОМІЧНОГО ПРОСТОРУ