МЕТОДОЛОГІЯ АНАЛІЗУ КОНТЕНТУ ЕЛЕКТРОННИХ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ

  • Р. Р. Ахмедов Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0000-0002-3084-4672
  • В. С. Безкоровайний Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0000-0002-4998-8385
  • Т. В. Данильченко Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0000-0001-6174-946X
Ключові слова: контент-аналіз, засоби масової інформації, великі дані, парсінг, аналіз тональності тексту

Анотація

В сучасному інформаційному суспільстві особливого значення набуває аналіз потоку інформації ЗМІ, тому особливої актуальності набувають питання проведення контент-аналізу, який ґрунтується на переведенні якісних даних у цифровий формат задля одержання можливостей оброблення інформації з використанням технологій біг-дата-аналітики та штучного інтелекту. У рамках дослідження узагальнено погляди на використання контент-аналізу та запропоновано методологію аналізу контенту електронних засобів масової інформації для таргетування цільової аудиторії, визначення вподобань щодо змісту публікацій, що складається з таких етапів, як вебскрапінг, паркінг, якісний аналіз, кількісний аналіз, аналіз тональності текстів. Запропонована в дослідженні методологія є основою для реалізації сучасних засобів контент-аналізу з використанням сучасних інформаційних технологій та методів і моделей штучного інтелекту.

Посилання

Krippendorff K. Validity in content analysis. Computerstrategien fur die kommunikationsanalyse. Frankfurt, Germany : Campus, 1980. P. 69–112. URL: http://repository.upenn.edu/asc_papers/291 (дата звернення: 06.12.2012).

Krippendorff K. Content analysis. International encyclopedia of communication. New York, NY : Oxford University Press, 1989. Vol. 1. P. 403–407. URL: http://repository.upenn.edu/asc_papers/226 (дата звернення: 06.12.2012).

Lacy S., Riffe D., Stoddard S., Martin H., Chang K. Sample Size for Newspaper Content Analysis in Multi-Year Studies. Journalism & Mass Communication Quarterly. 2001. Vol. 78. No. 4. P. 836–845. DOI: https://doi.org/10.1177/107769900107800414.

Aaldering L., Vliegenthart R. Political leaders and the media. Can we measure political leadership images in newspapers using computer-assisted content analysis? Qual Quant. 2016. Vol. 50. P. 1871–1905. DOI: https://doi.org/10.1007/s11135-015-0242-9.

Mayring P. Qualitative content analysis: theoretical foundation, basic procedures and software solution. Klagenfurt. 2014. URL: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0168-ssoar-395173 (дата звернення: 08.12.2012).

Kuckartz U. Qualitative Text Analysis: A Systematic Approach. Compendium for Early Career Researchers in Mathematics Education, ICME-13 Monographs. 2019. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-15636-7_8.

Skalski P.D., Neuendorf K.A., Cajigas J.A., Content Analysis in the Interactive Media Age. The Content Analysis Guidebook. 2017. URL: https://academic.csuohio.edu/kneuendorf/SkalskiVitae/SkalskiNeuendorfCajigas17.pdf (дата звернення: 12.12.2012).

Іванов О.В. Класичний контент-аналіз та аналіз тексту: термінологічні та методологічні відмінності. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. 2013. № 1045. С. 69–74. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/7244/VKhISD_2013_1045_30_13.pdf (дата звернення: 16.12.2012).

Іванов О.В. Комп’ютерний контент-аналіз: проблеми та перспективи вирішення. Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. 2009. Вип. 15. С. 335–340. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/2407/Ivanov%20komjuternyi%20analiz.pdf (дата звернення: 16.12.2012).

Трепачко Д.Ю. Особливості застосування контент-аналізу в дослідженнях новинних повідомлень ЗМІ. Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2010. № 1 (5). С. 87–91. URL: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/6048/1/10-1%285%29-15.pdf (дата звернення: 16.12.2012).

Semantrum. Онлайн-сервіс для моніторингу традиційних та Інтернет-ЗМІ. URL: https://promo.semantrum.net/uk/golovna (дата звернення: 22.12.2012).

Semantria for Excel. Text and sentiment analysis for surveys, social media, and reviews. URL: https://www.lexalytics.com/semantria/excel (дата звернення: 22.12.2012).

Krippendorff, K. (1980). Validity in content analysis. Computerstrategien fur die kommunikationsanalyse (pp. 69–112). Frankfurt, Germany: Campus. URL: http://repository.upenn.edu/asc_papers/291 (accessed 6 December 2021).

Krippendorff, K. (1989). Content analysis. International encyclopedia of communication (Vol. 1, pp. 403–407). New York, NY: Oxford University Press. Available at: http://repository.upenn.edu/asc_papers/226 (accessed 6 December 2021),

Lacy, S., Riffe, D., Stoddard, S., Martin, H., and Chang, K. (2001). Sample Size for Newspaper Content Analysis in Multi-Year Studies. Journalism & Mass Communication Quarterly. Vol. 78. No. 4, pp. 836–845. DOI: https://doi.org/10.1177/107769900107800414.

Aaldering, L., Vliegenthart, R. (2016) Political leaders and the media. Can we measure political leadership images in newspapers using computer-assisted content analysis? Qual Quant. Vol. 50, pp. 1871–1905. DOI: https://doi.org/10.1007/s11135-015-0242-9.

Mayring, P. (2014). Qualitative content analysis: theoretical foundation, basic procedures and software solution. Klagenfurt. Available at: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0168-ssoar-395173 (accessed 8 December 2021).

Kuckartz, U. (2019). Qualitative Text Analysis: A Systematic Approach. Compendium for Early Career Researchers in Mathematics Education, ICME-13 Monographs. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-15636-7_8.

Skalski, P.D., Neuendorf, K.A., Cajigas, J.A. (2017). Content Analysis in the Interactive Media Age. The Content Analysis Guidebook. Available at: https://academic.csuohio.edu/kneuendorf/SkalskiVitae/SkalskiNeuendorfCajigas17.pdf (accessed 12 December 2021).

Ivanov, O.V. (2013). Klasychnyi kontent-analiz ta analiz tekstu: terminolohichni ta metodolohichni vidminnosti [Classical content analysis and text analysis: terminological and methodological differences]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina. 1045, pp. 69–74. Available at: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/7244/VKhISD_2013_1045_30_13.pdf (accessed 16 December 2021).

Ivanov, O.V. (2009). Kompiuternyi kontent-analiz: problemy ta perspektyvy vyrishennia [Computer Content Analysis: Problems and Prospects]. Metodolohiia, teoriia ta praktyka sotsiolohichnoho analizu suchasnoho suspilstva. Vol. 15, pp. 335–340 Available at: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/2407/Ivanov%20komjuternyi%20analiz.pdf (accessed 16 December 2021).

Trepachko, D.Iu. (2010). Osoblyvosti zastosuvannia kontent-analizu v doslidzhenniakh novynnykh povidomlen ZMI [Features of the application of content analysis in the study of news media reports]. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy “Kyivskyi politekhnichnyi instytut”. 1 (5), pp. 87–91. Available at: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/6048/1/10-1%285%29-15.pdf (accessed 16 December 2021).

Semantrum. AI-platform for media analytics and reputation management. Available at: https://promo.semantrum.net/en/main (accessed 22 December 2021).

Semantria for Excel. Text and sentiment analysis for surveys, social media, and reviews. Available at: https://www.lexalytics.com/semantria/excel (accessed 22 December 2021).

Переглядів статті: 180
Завантажень PDF: 122
Опубліковано
2021-10-29
Як цитувати
Ахмедов, Р. Р., Безкоровайний, В. С., & Данильченко, Т. В. (2021). МЕТОДОЛОГІЯ АНАЛІЗУ КОНТЕНТУ ЕЛЕКТРОННИХ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ. Економічний простір, (176), 141-145. https://doi.org/10.32782/2224-6282/176-25
Розділ
МАТЕМАТИЧНІ МЕТОДИ, МОДЕЛІ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ЕКОНОМІЦІ